hoogte draad en lint voor weiland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

renskesanne

hoogte draad en lint voor weiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 21:08

beste bokt,

voor onze paarden ben ik bezig met een nieuwe indeling voor het weiland want afgelopen jaren stonden ze gewoon op het hele weiland en wouden we nu opsplitsen.
alleen we hebben 1 paard die de paaltjes die je er zo in kan steken er uit trekt en ook nog wel eens over het hek/bakrand heen wilt springen en we hebben ook een ijslanderxshetlander die overal onderdoor probeert te komen.
dus kwamen we op het idee om bovenaan lint te doen en onderaan een draad en op beide stroom. maar hoe hoog zou ik dan het lint en het draad doen.
die 2 zijn eigenlijk ook de enige die problemen veroorzaken de andere 6 paarden blijven prima overal achter staan en springen dus ook niet achter die andere heen.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:16

Ik zou 2x lint en 2x draad doen. Helemaal onderaan eerst lint dan draadje dan weer lint en boven in ook een draadje. Bij ons staat het hoogste draadje op 1,60m .. Komen ze niet over heen. Je kunt eventueel ook 1 scheiding maken met ronde palen als je die ergens vandaan kunt halen en de rest steekpaaltjes( als je snapt wat ik bedoel).

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 21:19

Deliana1993 schreef:
Ik zou 2x lint en 2x draad doen. Helemaal onderaan eerst lint dan draadje dan weer lint en boven in ook een draadje. Bij ons staat het hoogste draadje op 1,60m .. Komen ze niet over heen. Je kunt eventueel ook 1 scheiding maken met ronde palen als je die ergens vandaan kunt halen en de rest steekpaaltjes( als je snapt wat ik bedoel).

ik denk dat 4 draadjes weer iets te duur word want we hebben nu dan 715,5 m draad en 715,5 m lint nodig voor 2 boven elkaar.
en die prikpaaltjes trekt hij er net weer elke keer er uit en dan stapt die er overheen dus we willen wel van de houten paaltjes.

Marieke_K

Re: hoogte draad en lint voor weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 07:04

Vraag eerst even bij je gemeente na hoe hoog en wat voor afrastering je mag plaatsen.

Bij ons mogen we op de wei maximaal 1.10m hoog een afrastering plaatsen. En alleen met band of draad, geen hekwerk.

We hebben houten palen geslagen met draad op 90, 60 en 30 cm waar stroom op staat (hebben ook een shet plus haf en kwpner).

Dat gaat goed, die kwpner kan er over heen springen, maar die heeft er geen noodzaak toe.