Iemand die weet hoe dit komt? De vlechten zitten maar heel losjes dus ik snap het niet
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Finliox schreef:Hoe lang zaten die vlechten er al in? Ik heb altijd begrepen dat als je manen te lang in een vlecht laat zitten dat ze dan afbreken.
Biancaa schreef:Mijn merrie heeft altijd vlechten, haar manen zitten echt nooit los. Maar haar manen zijn dan ook wel superdik (tinker) de manen breken normaal gesproken niet zo snel af door vlechten, wel als er een paard daar zit te vreten of te kroelen, dat had ik dus met een veulen, die heeft haar manen destijds gekortwiekt en juist omdat ze in een vlecht zaten ging dat heel snel.
Lindagek schreef:Doe je vaak vlechten in bij je paard? Misschien dat het daar aan ligt?
Nibbit schreef:Breekt het haar echt af of zijn het uitgevallen haren?
Per dag valt er wat uit en als je een vlecht weken laat zitten kan ik me voorstellen dat het zo lijkt?
Basilicium schreef:Kleine kans, maar lag het er misschien aan dat ze met haar hals schuurde/krabte en dat de manen afbraken dáár waar ze het meest in het nauw kwamen (doordat de vlechtjes daar het strakst waren)? Dat is me namelijk wel eens met een ingevlochten staart overkomen. Bijna alle nieuwe haren waren weg en voordat het dan hersteld is, dat duurt lang ja.
Ik volg
Ik hoop echt dat je de oorzaak kan achterhalen voordat je opnieuw vlecht om het langer te laten groeien. Zou zonde zijn als je met dat vlechten weer het tegenovergestelde bereikt van wat je wilt.
Lindagek schreef:Heeft je paardje dikke of dunne haren, en bij het uitborstelen van de manen? Breekt het dan ook af?
friesiszwart schreef:ik vlecht mijn paarden niet in en doe er niets mee (hooguit een keer strotjes eruit) en het meerderdeel heeft extra lange manen dit tot over de boeg.
Lindagek schreef:En met het wassen? Doe je dat vaak?
dresjoepie schreef:Een vlecht zeker niet 2 / 3 weken laten zitten hoor Moet je zelf eens doen dan breekt het ook af hoor![]()
Liefst elke dag of om de dag een nieuwe vlecht
Verder om de dag insprayen met cockpit spray Ja die voor in de auto werkt net zo goed alleen veel goedkoperHeel voorzichtig met speciale mannen borstel uitkammen onderaan beginnen De ergste klitten eruit halen en dan rustig naar boven toe werken Die haren die eruit komen zitten toch al los
Je elastiekjes weg gooien!!! Want daar breekt het juist van af Ga naar de Kruidvat koop stoffen stiekjes zonder metaal stukje 100% stof moet het zijn
Link naar dit bericht Geplaatst: 0 min geleden
http://185.27.141.171/~zennernl/wp-cont ... 121650.jpg
http://185.27.141.171/~zennernl/wp-cont ... 125600.jpg
Zulke bijvoorbeeld badstof is het daar beschadigd je haar niet van Mijn haar is nog nooit zo lang en gezond geweest sinds ik deze stieken gebruik Kapper zag dat het afgebroken was op een hoge staart En adviseerde me dit