Schimmelinfectie wonderbaarlijk genezen met natuur Yoghurt!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luvinna

Schimmelinfectie wonderbaarlijk genezen met natuur Yoghurt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 11:28

Het onderwerp zegt voldoende nu maar even het gehele verhaal hier neertypen..

Paard (Merrie 7 jaar) had ernstig ongeluk meegemaakt waarbij haar been volledig open lag (lees wond van 25 cm) die is onder volledige narcose volledig gefixt. Na de operatie 2x op de dag antibiotica in poedervorm, om de paar dagen verbandverversing. De genezing verliep zo goed dat het verband er na 2 weken volledig af mocht. Helaas was dit een te voorbarig gedacht van de dierenarts en kreeg ze een lymfangitis. Met terug een verband rond het been en verder antibiotica geven was dit snel opgelost.
Voor alle zekerheid moest ik nog eens 2 weken antibiotica geven voor dit te voorkomen.

Met het been ging het vooruit met het paard achteruit. in 4 dagen tijd begon ze heel heel heeel veel haar te verliezen het viel er met bosjes uit. Bijna over haar gehele lijf werd ze ineens kaal. Uiteraard stond de dierenarts gelijk weer paraat. Zeer agressieve schimmelinfectie was het verdict. Oorzaak: te langdurig gebruik van antibiotica. Je voelt je schuldig hoor met zo een oorzaak. Het was wel IK die die antibiotica elke dag door haar eten heb geramd. Dierenarts vertelde dat me geen verwijten viel dat dit helaas een nadelige bijwerking is van antibiotica. En dat ze die antibiotica echt nodig had.

De imaverol sloeg aan en er kwamen weer haartjes op de open plekken. Vorige jaar had ze een lichte schimmelinfectie gehad en toen groeide de haartjes veel veel sneller terug. Na 14 dagen werd het paard zo gevoelig en boos dat ik me vraagtekens had.. was het wel schimmel?? Wat is dit nu weer?!! Uiteraard is de imaverol goed verdund al het materiaal ermee behandeld. Ze werd op aanraden van de dierenarts elke 2 dagen gewassen ermee omdat het zo een agressieve variant was.

Andere dierenarts laten komen omdat het vertrouwen een beetje weg was.. Het was 100% zeker een schimmelinfectie maar ze kan niet tegen imaverol! Lekker is dat!! Je probeert haar te helpen en dat doe je want de schimmel is dood maar als cadeautje maak je de huid kapot. Je kan het vergelijken met brandwonden. 1,2 en 3e graads verwondingen. Wat moet ik nu doen was de vraag?! De schimmel is een eind dood maar ja waarschijnlijk nog niet helemaal.

Stoppen met imaverol en alternatief verder gaan.
Paard wassen met lauw warmwater met een klein lees KLEIN scheutje azijn. en daarna de plekken in smeren met natuur yoghurt. Yoghurt zonder suiker of fruit de gewone originele variant. GEEN KWARK of PLATTE KAAS. Dit 8uur laten zitten en dan er weer afwassen met lauw warm water met azijn. Dit na 5 dagen herhalen. 2x zal normaal gezien voldoende zijn. Ik heb dit nu 1x gedaan 4 dagen geleden en dit is zooo een verschil!! Je kan haar weer aanraken de huid voelt niet vettig voelt weer zacht! Geen nieuwe plekken en ze is weer vrolijk.. in 4 dagen tijd!

Schimmelinfectie is iets dat veel paardeneigenaars bij hun paard zullen tegenkomen. Probeer het eens op deze manier! Hopelijk heeft u er net zo goed resultaat mee als ik!

LadyKantje

Re: Schimmelinfectie wonderbaarlijk genezen met natuur Yoghurt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:33

Wat mooi om te lezen dat het nu weer de goede kant op gaat! Leuk dat je het ook deelt zodat het anderen misschien ook kan helpen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:34

Hier ook een paard gehad die dus niet tegen imaverol kon op de witte delen van haar lichaam..
Met dus als resultaat 2 dikke ontstoken achterbenen doordat de huid 'verbrand' was.
Uiteindelijk kwam er ook nog een bacteriële bij.. man man, wat een feest.
Maar na enkele weken intensieve zorg was alle ellende weg. _/-\o_

Goed te weten dat yoghurt dus een alternatief is.
Nu ik er zo over nadenk ook logisch, een schimmel kan niet tegen zuur.. :)*
Laatst bijgewerkt door Casarell op 07-05-15 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:35

Wow wat heftig! Hopen dat je paardje snel opknapt!

Luvinna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 11:37

Als er een probleem is met een paard of gewoon uit interesse lees ik veel hier op bokt.
Maar dit verhaal over yoghurt op een paard smeren met zoveel succes stond er nog niet op.
De dierenarts kon nog mooiere verhalen vertellen met deze manier van werken. Paarden met huidaandoeningen die ten dode stonden opgeschreven waarbij antibiotica en imaverol niet werkte die zijn gered met azijnwater en natuur yoghurt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:38

Casarell schreef:
Hier ook een paard gehad die dus niet tegen imaverol kon op de witte delen van haar lichaam..
Met dus als resultaat 2 dikke ontstoken achterbenen doordat de huid 'verbrand' was.
Uiteindelijk kwam er ook nog een bacteriële bij.. man man, wat een feest.
Maar na enkele weken intensieve zorg was alle ellende weg. _/-\o_

Goed te weten dat yoghurt dus een alternatief is.
Nu ik er zo over nadenk ook logisch, een schimmel kan niet tegen zuur.. :)*

Hoe krijg je dat voor elkaar?
Als een paard allergisch er voor is, kan ik mij er wat bij voorstellen; maar niet omdat het agressief spul is.

Je kan er pasgeboren kittens in onderdompelen (oa tegen vlooien) en het mag in de ogen komen, zonder dat het gevolgen heeft.
Wel moet je je houden aan de verdunning en niet onverdund (of met veel te weinig water) gebruiken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:40

Heb je ook foto's van het hele proces??

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:41

Ook benieuwd naar fotos :)

Luvinna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 11:46

Nee foto's zijn er niet ik schaamde voor mijn paardje het is niet bepaald iets voor trots op te zijn een paard zonder haar in je weide.

En aan Brainless.. Imaverol is zeer straf spul voor de mens en dier met een gevoelige huid. Dit spul kan zeker brandwonden teweeg brengen! Maar een brandwond bij een paard ziet er heeeeeeeeeeel anders uit als bij een mens vandaar dat je niet denkt aan een brandwond je denkt gewoon aan een trage genezing.

Kleine plekken raad ik aan te behandelen met imaverol voor de schimmel te doden dan hebben ze nog genoeg 'goed' huid voor de klap op te vangen. Ze heeft bij mij een kuur met imaverol gehad en toen pas de yoghurt. Omdat de imaverol te straf was. Ik had er ook nog nooit over gehoord een paard te behandelen met yoghurt vandaar ook geen foto's ik geloofde niet dat het ging werken maar er viel niet veel te verliezen.
Laatst bijgewerkt door Luvinna op 07-05-15 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:47

Ze reageerde overal zo heftig op.. zelfs mijn eigen DA had dit nog niet eerder mee gemaakt.. :n
Ook reageerde ze zo op bepaalde middelen/behandelingen die voorgeschreven waren door zijn collega DA.
Mijn eigen DA heeft speciaal een zalf gemaakt voor haar, en dát was het enige wat aansloeg.
En toen heeft het nóg 2 maanden geduurd eer het helemaal weg was..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:48

Maar het is nu toch juist opgelost haal ik uit je verhaal? dan is foto's toch niet erg? zou graag foto's willen zien hoe het opgeknapt is en hoe het was?

Luvinna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 11:53

Ik heb geen foto's van hoe het was voor de yoghurt. Achteraf gezien had ik ze moeten maken maar ja ik trek liever foto's van een happy shine paard in de weide dan van 1 die 7 is en er 37 uit ziet ;) En nu zie je gewoon een paard die aan het opknappen is want ze is nog altijd plekkerig (kale plekken waar weer haar aan het opgroeien is.)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:53

Jammer ! had graag gezien hoe het had geholpen en opgeknapt :).

Fijn in iedergeval dat het voor jullie gewerkt heeft !

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:55

Yoghurt is zuur en daar houden schimmels niet van.
Ik behandel de (jonge) paarden hier die een schimmelinfectie hebben, altijd met Molkosan van Vogel. Dat is melkwei, super zuur spul! Paar dagen de aangetaste plaatsen deppen en het paard knapt op. En ondertussen de weerstand opbouwen, want doordat die niet goed is, heeft de schimmel de kans gekregen om te gaan woekeren/groeien.
Maar super dat je paard is opgeknapt!!!

Luvinna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 11:57

Leuk voor te lezen dat u molkosan van vogel gebruikt! De weerstand van het paard wordt terug opgebouwd met een vitaminepoeder van de dierenarts en zeewier en biotine door de dagelijkse mengeling. Dit zal ook wel meehelpen met haar verbetering.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:00

En nu maar hopen dat je geen antibiotica meer hoeft te gebruiken bij je paard! Het is erg mooi spul en kan een hoop goed doen, maar helaas doet het ook een hoop minder fraaie dingen, zeker als je het langere tijd moet gebruiken.

Luvinna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 12:03

Nee nee geen antibiotica meer. Gelijk toen de dierenarts voor de eerste keer kwam voor de kale plekken te zien. Wist hij gelijk dat het kwam door de antibiotica en moest ik daar direct mee stoppen toen had ze het wel al een maand binnen. 2x op een dag. 2 weken na het ongeval en 2 weken na de lymfangitis.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:51

@Luvinna : je geeft nu alle eer aan de yoghurt, maar vlak ook de werking van de azijn niet uit.

Luvinna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 13:09

DubbelDun schreef:
@Luvinna : je geeft nu alle eer aan de yoghurt, maar vlak ook de werking van de azijn niet uit.

Je heb gelijk misschien moet ik de titel veranderen ;) Het is zeker beide wat hier voor een klein wondertje heeft gezorgd! De water met azijn dood zeker ook de schimmel en de yoghurt is naast dodend voor schimmel ook verkoelend voor de huid en helpt de huid terug te herstellen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:31

Luvinna schreef:
En aan Brainless.. Imaverol is zeer straf spul voor de mens en dier met een gevoelige huid. Dit spul kan zeker brandwonden teweeg brengen! Maar een brandwond bij een paard ziet er heeeeeeeeeeel anders uit als bij een mens vandaar dat je niet denkt aan een brandwond je denkt gewoon aan een trage genezing.

Nee verdunde imaverol kan geen brandwonden veroorzaken.
Citaat:
Bijwerkingen (frequentie en ernst)

Imaverol wordt zeer goed verdragen. In tegenstelling tot de geconcentreerde oplossing is de verdunde
oplossing niet irriterend voor de huid of voor de ogen en kan door de behandelde dieren opgelikt
worden zonder dat er zich bijwerkingen voordoen. Imaverol is niet corrosief.

http://www.macrovet.nl/imaverol.html