slowfeeder op stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

loesjeislief

slowfeeder op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 10:47

Ik ben aan het rondkijken voor een goede slowfeeder voor als hij op stal staat. Nu heb ik weleens gelezen dat je een net nooit hoog moet ophangen want ze maken dan een bepaalde beweging met hun nek en kunnen daar last van krijgen.

Nu ben ik benieuwd hoe jullie hem in de stal hebben hangen en welke slowfeeder jullie gebruiken.

Kirrr

Re: slowfeeder op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:56

Wij hebben aanhangersnetten tegen de muur hangen. Zo laag mogelijk, zodat ze idd hun nek niet in vreemde posities draaien en om de natuurlijke eethouding te bevorderen.
Ook hebben we van die super grote slowfeeders van epplejeck, die worden ook omhoog gehangen zo laag mogelijk, zelfde verhaal.

Had eerst bakken op de grond met daarin netten, maar 1 van de paarden ging daar steeds in staan, met alle gevolgen van dien.

Nynke001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 19:26

Wij hebben zakken slowfeeders op stal. Ze hangen onder de spijlen vast dus laag. In de paddock stalen die "hoger" zijn. Paarden vinden het heerlijk en werkt prima. Zo laag mogelijk is wel het meest natuurlijke.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 19:30

De netten van de shetten hangen van de grond tot een meter hoog. Het net van het paard ligt op de grond (op de stenen), aan een stevig oog.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 19:32

Ik had het eerst op de grond. Paard had geen ijzers onder. Paard had later wel door hoe hij wr toch snel eten uit kon krijgen. Nu hangt het net vrij van de wanden. Niet te hoog, maar wel vrij van de grond.
Ik gebruik trouwens aanhangernetten

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 19:59

hebben jullie daar toevallig een foto van vooral van die aanhangnetten want vraag me af hoe je dat dat vastmaakt.

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:26

wij hebben gwn heel fijnmazige hooinetten (3.5) en dan doen we er 2 over elkaar. netten hangen laag, maar onze paarden hebben geen ijzers dus kunnen niet blijven hangen

xkathy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:42

Bij mij op stal hebben verschillende paarden, waaronder mijn verzorgpaard, een slowfeeder. Deze hangt echter niet, maar dit zijn vierkante houten bakken met een metalen rekje aan de bovenkant. Makkelijk te verplaatsen wanneer nodig, maar toch zwaar genoeg om te blijven staan en je paard hoeft niet in de lucht te eten :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 08:03

Als ik het niet vergeet maak ik vandaag even foto's voor je

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 08:14

Wij hangen de Slowfeed netten (epplejeck) aan de hoekspijlers en dan op de grond , natuurlijk houding en nog nooit een vast gehad .

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:09

Wij hebben van die grote speciekuipen. 4 gaatjes onderin maken, 2 touwtjes erdoor, clipje aan beide touwtjes. Dan kun je een slowfeedernet erin vast klikken. Staat op de grond dus meest natuurlijke houding. Te hard aan trekken heeft geen zin want dan verplaatst de bak, dus die van mij eet er rustiger uit dan uit een opgehangen hooinet :)

Luvinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:25

Van de action die aanhangwagen netten en kabelbinder of tyraps hoe je ze wil noemen.
Daarmee maak je een net die van boven open is. Super handig en paarden eten heel wat trager. Ook nog es goed voor je portemonnee zijn die netten want ze kosten je niet veel.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:05

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding