Hallo! Ik weet dat hier al veel topic's over zijn. Maar die zijn allemaal oud.
Ik heb om 7 uur rijles. Maar ben niet voor 6 uur thuis. Maar ponylief staat zonder deken in de wei. Hij is nu helemaal nat. En ben niet in staat om hem nu binnen te gaan zetten. Hoe doen jullie dat? Om kwart over 6 ga ik er heen en dan doe ik eerst met een handoek en dan zijn zweet deken op. Maar hij blijft altijd nog nat/ vochtig. Er zit wss ook zand in zijn vacht. Hoe moet ik het nu doen? Groetjes!
Dat kan niet. We hebben alleen ijskoud water. Is niet warm genoeg om hem af te spuiten. Als het echt boven de 20 graden is + het is windstil dan wil ik hem nog wel eens afsponsen.
Ik borstel gewoon altijd over de plek waar het zadel (en singel) ligt heen om het ergste zand er af te halen, en dan leg ik gewoon het zadel op. Volgens mij maakt het niet heel veel uit hoor. Als je paard gaat zweten is het ook nat toch?
Ineke2
Geplaatst: 05-05-15 16:24
Dan gewoon opzadelen en rijden. Krijgt hij niks van hoor. Het dekje neemt het vocht wel op en hij word onder het rijden warm en droogt daardoor sneller op of zweet zelfs. Na het rijden uit de wind op laten drogen.
Yenni
Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-15 16:24
Ja dat is ook weer zo! Hij zweet wel altijd tijdens het rijden
Loretteeee
Geplaatst: 05-05-15 16:27
Föhnen?
Mijn pony vind dat inmiddels de normaalste zaak van de wereld.. Nu vind ik wel dat een föhn ook niet erg opschiet hoor.. Je moet zelf echt de haren 'open' zetten om goed droog te kunnen worden..
In samenwerking met een massageborstel/rossen met een droge handdoek is nog de beste oplossing wat betreft de föhn.
Neemt ook nog veel tijd in beslag, en het zal waarschijnlijk niet de paard-vriendelijkste oplossing zijn. Ik weet verder helaas ook geen oplossing om vuil uit een natte vacht te halen.
Succes! Hopen dat je paardje met deze wind al aardig is droog geblazen.
Emmer water, zadelplek afsponzen om evtl zand te verwijderen, droogtrekken met wis, nadrogen (met de haren mee0 met handdoek en je dikste zadeldek OHZ. Geen centje pijn meer!