Solarium?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DutchRiders

Solarium?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 14:59

Wie heeft er een solarium en kan mij meer vertellen over het nut hiervan? Is je paard echt losser/soepeler dmv het gebruik van een solarium? Alvast bedankt!

SharonIndezz

Re: Solarium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:04

Wij hebben er een en ik gebruik hem regelmatig voor mijn paard, maar dan vooral omdat ze dan sneller droogt na het wassen, ook zie ik aan mn paard dat ze het fijn vind om eronder te staan :-) of ze er echt losser en soepeler door worden weet ik niet

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:05

ED -> VSW

DutchRiders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 15:06

SharonIndezz schreef:
Wij hebben er een en ik gebruik hem regelmatig voor mijn paard, maar dan vooral omdat ze dan sneller droogt na het wassen, ook zie ik aan mn paard dat ze het fijn vind om eronder te staan :-) of ze er echt losser en soepeler door worden weet ik niet

Oke dankjewel!!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:08

Ik heb ook een solarium, ook ivm het vele wassen.
Dit (goedkope) solarium doet imo niet veel voor de spieren. Toen ik nog op pension stond hingen daar de betere (duurdere) modellen, ook met ventilator etc en ik denk wel dat die voor ontspanning zorgden, was erg warm. (Ook lekker om in de winter onder te vlechten hahaha)

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:32

Wij hebben er ook eentje hangen. Gebruik hem in de winter voor het rijden om de spieren alvast wat op te warmen, vervolgens met een dekentje losrijden. Verder altijd handig om je paard sneller te laten drogen (wassen en zweet). Merk ook wel dat m'n paard het gewoon lekker vindt om eronder te staan.

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 21:10

Wij hebben ook een op stal, fantastisch ding. Ik gebruik hem standaard na de les voor haar spieren, daarnaast is hij idd erg handig voor na het wassen. Mijn paard geniet er wel van, en ontspant er wel door. Geldt natuurlijk niet voor ieder paard, maar ik vind hem ideaal.

Vampie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:37

Heb mijn leasepaard wekelijks onder het solarium gezet. Heerlijk vond hij het, even bijkomen na intensieve training.

siilvia1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:44

Het ligt er beetje aan waar je het solarium voor wilt gebruiken.

Houd in gedachten dat koude spieren sneller blessures oplopen en dat je door solarium de spieren alvast wat kan opwarmen.

Warmte is zeer goed voor de spieren maar het effect zal verschillen aan de hand van je paard. Een positief effect is er altijd maar een stijf paard heeft misschien meer behoefte aan een massage waarin je daadwerkelijk spieren losmaakt. Een solarium heeft maar beperkte functie.

Een solarium werkt wel ontspannend, de meeste paarden vinden het heerlijk. Solarium mag geen vervanging zijn voor goed in en uitstappen van je paard , maar vergemakkelijkt dit proces wel.

Voor paarden die intensief hun spieren gebruiken , bijvoorbeeld met dressuur, kan het de spieren zeker helpen om te herstellen (en dus sterker te worden met minder spierpijn).

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:48

Laatst een leuk stuk hierover gelezen.
Blijkt dat een solarium bar weinig doet, dringt niet diep genoeg de spieren in.
Maar is vooral een weldaad voor je paard, dus gewoon voor de lekker.