Iemand ervaring met dit voerstation?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Iemand ervaring met dit voerstation?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 08:34

Ik vind het erg belangrijk dat mijn paard onbeperkt hooi kan eten, en ik maak nu gebruik van grote slowfeeder netten, alleen een stalgenootje heeft een paard wat met de takken van de ijzers in het net is blijven hangen waardoor ik hier nu ook bang voor ben. Nu zag ik dit, en lijkt het me erg handig!

http://www.bokt.nl/markt/ad/308188/stub ... j-cavalonl

Ik zat al te kijken naar hoekruiven/hoekbakken met rooster voor onder de voerbak, maar dan komt het paard met zijn hoofd niet weg. Bij de 2 vrije hoeken in de stal wil ik geen hoekruif ophangen omdat hij daar mest, en de stal is niet super groot om er een vierkante bak in te kunnen zetten.

Daarbij erg handig dat ik nu de voerbak schoon kan maken aangezien ik altijd bietenpulp en slobber geef, de voerbak zit vast aan de muur, deze kan je eruit halen als ik dat zo zie.

Wie kent ze en heeft een foto van in de stal? En hoe vul je hem nou?

nine1987

Re: Iemand ervaring met dit voerstation?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 08:37

Dat ziet er niet gek uit!! Denk dst je m van bovenaf vult door de voerbak eraf te halen..

Ben ook wel erg benieuwd naar ervaringen..

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:54

Jaren geleden was dit al op de markt, precies dezelfde afmetingen/materiaal. Is volgens mij niet veel later van de markt gehaald omdat wanneer een paard er tegen aan trapt (of met de voorbenen schraapt) de tralies toch verbuigen en het paard er tussen vast komt te zitten.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:57

Het ziet er erg leuk uit maar als het paard al het hooi aan de voorkant bij de tralies heeft weggegeten blijft er veel hooi verder van de tralies gewoon liggen waar het paard niet bij kan. Er lijkt geen systeem in te zitten dat het hooi ten alle tijden zakt richting de tralies.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 12:25

Jawel dat zit er wel in, een schuine plank aan de achterkant zodat het hooi bereikbaar blijft. Ben benieuwd naar meer reacties.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:33

Het paard moet wel voortdurend schuin eten met het hoofd en daar ben ik niet echt voorstander van :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 12:54

Opzich niet, spijlen zijn verticaal waardoor het hooi er makkelijk door komt, met de slowfeeder moet ie trekken en dan eet ie wel schuin , als ik ze zie eten uit zo'n grote hoekruif in de opfok eten ze niet met hoofd schuin hoor. Niemand die hem heeft(gehad?) die wat info kan geven?