Dringend!! wat te doen tegen mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DemiHendriks

Dringend!! wat te doen tegen mok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 21:52

ik weet dat er al meerdere forums over zijn maar ik probeer het toch :)
mijn paard heet mok (al best wel lang) wat kan ik het er beste tegen doen? het is een fries en om haar sokken er af te scheren vind ik een beetje zonde =$ verder staat ze in haar stal en in de bak. haar voeten en sokken zijn niet nat. ze staat soms ze te stampen en te krabben en schuren ik vind het echt zielig als ik haar dan zie ;(
help mij en mijn paard /3

Yenni

Re: Dringend!! wat te doen tegen mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:57

De dierenarts bellen voor cremé of dergelijke :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:57

Toch die sokken eraf. Die groeien wel weer aan. Het is maar haar.

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:00

Inderdaad, het lijkt me de moeite waard om er een dierenarts bij te halen die de ernst van zijn langdurige mok in kan schatten én die jullie advies op maat kan geven? Het is via internet lastig te beoordelen wat voor haar persoonlijk werkt. Bovendien is dit blijkbaar niet een geval waarbij je in het beginstadium van mok-constatering zit. De situatie is duidelijk (ver)gevorderd.

En ja, ook ik ben bang voor je dat sokken eraf toileteren iets is waar je toch echt aan moet geloven om haar een eerlijke kans te bieden op genezing. Anders is het toch een klein beetje dweilen met de kraan open. Zoals Danique al zegt, de sokken zijn maar haar. Ik weet zeker dat je Friese trots nog steeds een prachtbeestje is zonder. Denk op dat moment maar aan het ongemak dat ze ervaart... wat is erger voor haar, sokken eraf of deze irritaties? ;)

Wat heb je zelf al geprobeerd als ik vragen mag? Is de mok in al die tijd wel eens verminderd of even weg geweest?

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:03

soof14 @ [BEH] mok

Je(?) hebt zo'n zelfde topic al aangemaakt, maar dan met een ander account. Tenminste, ik neem aan dat jullie het zelfde persoon zijn, aan gebruikers naam en allebei probleempje mok en een fries.
Je weet dat het tegen de Bokt regels is, om meerdere accounts te hebben?

En waarom volg je niet gewoon de tips uit dat topic op?
Ik tem even.

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:05

Klinkt eerder als mijt ipv mok. Van mijt krijgen ze jeuk.

kimosi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:09

moccure pillen bij de paardendrogist werken super icm met de honing zal equi-leg

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:10

Heb net even in je profiel gekeken en daar staat dat het je verzorg fries is. Is dit niet iets om met de eigenaar te bespreken? :)*

Yke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:10

Basilicium schreef:
Inderdaad, het lijkt me de moeite waard om er een dierenarts bij te halen die de ernst van zijn langdurige mok in kan schatten én die jullie advies op maat kan geven? Het is via internet lastig te beoordelen wat voor haar persoonlijk werkt. Bovendien is dit blijkbaar niet een geval waarbij je in het beginstadium van mok-constatering zit. De situatie is duidelijk (ver)gevorderd.

En ja, ook ik ben bang voor je dat sokken eraf toileteren iets is waar je toch echt aan moet geloven om haar een eerlijke kans te bieden op genezing. Anders is het toch een klein beetje dweilen met de kraan open. Zoals Danique al zegt, de sokken zijn maar haar. Ik weet zeker dat je Friese trots nog steeds een prachtbeestje is zonder. Denk op dat moment maar aan het ongemak dat ze ervaart... wat is erger voor haar, sokken eraf of deze irritaties? ;)

Wat heb je zelf al geprobeerd als ik vragen mag? Is de mok in al die tijd wel eens verminderd of even weg geweest?

ik gaa met je mee

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 22:12

Basilicium schreef:

ja ik heb wel eens van dat gele spul opgedaan ik weet niet meer wat het was maar dat werkte wel maar omdat ze zo aan haar sokken en koot zat te krabben heeft ze denk ik te veel van dat spul binnen gekregen en daardoor is ze een keer door haar benen gezakt (met zadel op en tijdens het poetsen een keer) nu ben ik niet meer zo'n voorstander van dat spul omdat ik bang ben dat ze weer door haar benen zakt :(

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:13

xBerber schreef:
soof14 @ [BEH] mok

Je(?) hebt zo'n zelfde topic al aangemaakt, maar dan met een ander account. Tenminste, ik neem aan dat jullie het zelfde persoon zijn, aan gebruikers naam en allebei probleempje mok en een fries.

Ik tem even.

viel mij ook op...
mede omdat het andere account '10 jaar' zou zijn.. wat niet overeen komt met de wijze van schrijven..
leeftijd bij dit account klopt beter

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 22:15

Cas123 schreef:
Heb net even in je profiel gekeken en daar staat dat het je verzorg fries is. Is dit niet iets om met de eigenaar te bespreken? :)*

ja maar we zoeken samen naar oplossingen

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:15

Zeg, doe eens normaal. Meerdere accounts aanmaken en meerdere topics openen gaat je echt geen beter antwoord opleveren.

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 22:16

elenaMM77 schreef:
xBerber schreef:
soof14 @ [BEH] mok

Ik tem even.

viel mij ook op...
mede omdat het andere account '10 jaar' zou zijn.. wat niet overeen komt met de wijze van schrijven..
leeftijd bij dit account klopt beter

nee dat is iemand anders mij verzorgt haar ook en we zijn samen naar oplossingen aan het zoeken

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 22:17

Arc_En_Ciel schreef:
Zeg, doe eens normaal. Meerdere accounts aanmaken en meerdere topics openen gaat je echt geen beter antwoord opleveren.

ik heb geen meerdere account wel 2 dezelfde toppics omdat ik ze in andere mappen hebt gestopt 1tje in verzorging en de andere voor de hoeven

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:17

En daar geloof ik dus geen ene snars van :))

Sowieso even de regels door lezen lijkt mij handig.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:18

yke_lover schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

ik heb geen meerdere account wel 2 dezelfde toppics omdat ik ze in andere mappen hebt gestopt 1tje in verzorging en de andere voor de hoeven

Toevallig dat er nu net nog een topic is over een fries die Yke heet en ook nog eens mok heeft nu.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:19

yke_lover schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

uhmm, misschien even je andere draadje goed bekijken..
je hebt toch echt twee accounts en beiden staan momenteel online..
yke en yke_lover

Yke heeft bij hoef geplaatst.
zoals je zelf al aangeeft, daar waar je een topic hebt geplaatst..
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 04-05-15 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:20

elenaMM77 schreef:
uhmm, misschien even je andere draadje goed bekijken..
je hebt toch echt twee accounts en beiden staan momenteel online..
yke en yke_lover

Yke heeft bij hoef geplaatst.
zoals je zelf al aangeeft, daar waar je een topic hebt geplaatst..

amado7 schreef:
Toevallig dat er nu net nog een topic is over een fries die Yke heet en ook nog eens mok heeft nu.

Dit wilde ik inderdaad net zeggen :P

Maar om maar even antwoord te geven op je vraag; ik zou als ik jou was de sokken erafhalen en/of de dierenarts bellen. Die kan jou het beste advies geven.

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 22:23

er zijn 2 accounts ja yke_lover en yke ik ben yke_lover en iemand anders is Yke ik wist vanaf vandaag ookpas dat zij op bokt Yke heet. we zijn allebei opzoek naar oplossing voor yke want we hebben het beste voor haar is dat dan zo raar dat we om haar geven? en ik heb dit bericht in 2 mappen staan ja omdat ik dacht dat die van verzorging verkeerd was

Yke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:25

en ik dus ook want ik wert over geplaats en snaptje het niet meer

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:26

yke_lover schreef:
er zijn 2 accounts ja yke_lover en yke ik ben yke_lover en iemand anders is Yke ik wist vanaf vandaag ookpas dat zij op bokt Yke heet. we zijn allebei opzoek naar oplossing voor yke want we hebben het beste voor haar is dat dan zo raar dat we om haar geven? en ik heb dit bericht in 2 mappen staan ja omdat ik dacht dat die van verzorging verkeerd was

Het is niet erg dat je 2 accounts hebt hoor. Je wordt vast niet geband. Alleen even iets om te onthouden voor de volgende keer :) dubbeltopics/accounts zijn niet toegestaan op bokt.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:26

Wassen met betadineshampoo tot alle korsten eraf zijn, goed droog maken en in smeren met sudocreme dit drie dagen herhalen en dan om de dag. Niet langer dan 7 dagen wassen met betadine, anders helpt het niet meer.
Maar meestal is het dan wel over.

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 22:27

yarrah schreef:
Wassen met betadineshampoo tot alle korsten eraf zijn, goed droog maken en in smeren met sudocreme dit drie dagen herhalen en dan om de dag. Niet langer dan 7 dagen wassen met betadine, anders helpt het niet meer.
Maar meestal is het dan wel over.

bedankt

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 22:28

Arc_En_Ciel schreef:
yke_lover schreef:

Het is niet erg dat je 2 accounts hebt hoor. Je wordt vast niet geband. Alleen even iets om te onthouden voor de volgende keer :) dubbeltopics/accounts zijn niet toegestaan op bokt.

ik heb geen 2 accounts!!