rijbak goed houden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

rijbak goed houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-15 22:23

Ik heb sinds 2 maanden weer een paardje en heb haar op een erg fijne stalling staan.
Het enige nadeel is de rijbak. We hebben een zandbodem die snel mul en zwaar wordt. Verder lopen de paarden los in de bak, waardoor hij erg ongelijk wordt.
We hebben sproeiers, dus dat is het probleem niet. Maar we hebben alleen geen mogelijkheid om de bak te trekken.
Zijn hier oplossingen voor?

Ik ben op dit moment de enige die de bak regelmatig gebruikt.

xkathy_love

Re: rijbak goed houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 11:51

Misschien kunnen jullie allemaal harken voor het rijden ? Dan kun je de bak wel recht houden. Hij wordt helaas dan niet extra aangestampt maar het zal al een stuk prettiger rijden dan wanneer hij helemaal los ligt.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 13:57

Met een pallet of band vlakken?
Paard ervoor of met een paar stalgenoten trekken....

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 15:20

Helaas ben ik de enige die hem regelmatig gebruik, dus ik ben bang dat ik er alleen voor sta. Wordt een pittig klusje ben ik bang.
Ik heb er inderdaad ook al over nagedacht om het met mn paard te proberen. Moet ze dan een tuig op?

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 15:23

sleepje achter auto hangen??

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 21:55

Dat hadden wij ook al bedacht, maar ik weet niet of het verstandig is om met een Ka door de bak heen te rijden. We hebben verder geen 4x4 tot onze beschikking.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:56

Andere bokkers in het paarden-aan-huis-topic trekken zelf een pallet door de bak. Schijnt wel vermoeiend te zijn, maar je hoeft ook niet meer naar de sportschool :D

xclna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:03

de mensen die ook paarden daar hebben staan regels mee maken. iedereen doet 1x per week de bak recht maken. als het te veel mensen zijn maak je een lijstje en als ze het hebben gedaan doe je het afvinken. als diegene het niet gedaan heeft aan mogen spreken en afspraak maken wanneer ze het dan inhaalt

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 07:40

We zijn met 4 eigenaren en ik ben de enige die regelmatig gebruik maakt van de bak. 1 Pony wordt soms gereden in de bak, maar de andere worden helemaal niet gereden of gelongeerd. Dus dan vind ik het lastig om voor te stellen om met z'n allen de bak te doen. Maar aan de andere kant maken hun paarden ook gaten natuurlijk.

Zelf trekken met een pallet zal wel de enige manier zijn ben ik bang. Misschien mijn man lief aankijken, haha. Dan kan mn dochter erop zitten als tegen gewicht.

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 07:51

wij hebben ook geen 4x4 auto, maar een citroen die wel een 1 paards trailer mag trekken, mischien is zoiets tot je beschikking

xclna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:48

diegene die het verhuurt, als het bij een boer is de boer vraag hem anders of je 1x per week de precair mag lenen voor door de bak te gaan om recht te maken

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 23:18

De eigenaar van de stal had altijd een 4x4 waar hij de bak regelmatig mee trok. Maar op hun eigen paarden worden geen wedstrijden meer gereden, dus nu heeft hij de 4x4 verkocht. Nu hebben ze alleen nog maar een Ka. Zelf heb ik geen auto.
Ik zou wel voor een keertje iemand kunnen vragen, maar de bak moet zeker wel 1x per week getrokken worden om hem goed te houden.
Misschien toch Sally maar leren slepen....

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 08:09

Een bouwstaalnet? Dat is groot, kan je zelf trekken en trekt de boel mooi vlak.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:46

TinkerTreas schreef:
We zijn met 4 eigenaren en ik ben de enige die regelmatig gebruik maakt van de bak. 1 Pony wordt soms gereden in de bak, maar de andere worden helemaal niet gereden of gelongeerd. Dus dan vind ik het lastig om voor te stellen om met z'n allen de bak te doen. Maar aan de andere kant maken hun paarden ook gaten natuurlijk.

Zelf trekken met een pallet zal wel de enige manier zijn ben ik bang. Misschien mijn man lief aankijken, haha. Dan kan mn dochter erop zitten als tegen gewicht.

dat is niet correct.

ze gebruiken allemaal iedere dag de bak geef je zelf aan..

juist het los lopen in de bak zorgt ervoor dat je steeds moet gaan vlakken..

Dus als ze hun paarden in de rijbak willen laten loslopen zou ik ze erop aanspreken dat het een 'rijbak' is.. en dat je er op zich geen problemen mee hebt, mits zij ook hun steentje bijdragen om het een rijbak te houden en niet te laten veranderen in een maanlandschap

als je het op een vriendelijk manier brengt, dan denk ik niet dat er grote problemen zullen zijn..
immers iedereen snapt toch dat als je een plek huurt met een bak, dat je daar ook gebruik van moet kunnen maken (daar betaal je immers ook voor)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 13:43

miezelke schreef:
Een bouwstaalnet? Dat is groot, kan je zelf trekken en trekt de boel mooi vlak.

Is dat zo'n rek die ook gebruikt wordt om zelf slow feeders te maken? Volgens mij hebben we die nog ergens liggen op stal. Dat zou wel een goeie oplossing zijn inderdaad.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 13:48

elenaMM77 schreef:
TinkerTreas schreef:

dat is niet correct.

ze gebruiken allemaal iedere dag de bak geef je zelf aan..

juist het los lopen in de bak zorgt ervoor dat je steeds moet gaan vlakken..

Dus als ze hun paarden in de rijbak willen laten loslopen zou ik ze erop aanspreken dat het een 'rijbak' is.. en dat je er op zich geen problemen mee hebt, mits zij ook hun steentje bijdragen om het een rijbak te houden en niet te laten veranderen in een maanlandschap

als je het op een vriendelijk manier brengt, dan denk ik niet dat er grote problemen zullen zijn..
immers iedereen snapt toch dat als je een plek huurt met een bak, dat je daar ook gebruik van moet kunnen maken (daar betaal je immers ook voor)

Daar heb je helemaal gelijk in natuurlijk. Ik voel me alleen een beetje bezwaard omdat ik er nog maar net sta en dus de enige ben die de bak gebruik. Haha ik ben gewoon een muts dus.

Maar als het met zo'n rek vrij simpel te doen is, dan is het wel een goed idee om het aan de avond voer/mest dienst te koppelen. Ik ga het uit proberen en in de groep gooien.