Ervaring: Equifence afrastering

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Ervaring: Equifence afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 22:11

Wie heeft er ervaring met equifence afrastering van gallagher?

http://www.gallagher.eu/nl_nl/permanent ... 50-meter-1

http://www.gallagher.eu/nl_nl/equifence-paarden

https://schrikdraden.nl/winkel/equifenc ... aad-kabel/

Ik ben erg benieuwd hoe het bevalt. Was het makkelijk om te zetten? Is het veilig? Hoe blijft het op lange termijn?

Ik ben op zoek naar een afrastering die niet zo opvalt in het landschap. Wij zitten tussen de weilanden, dus hij krijgt flink wat wind te verduren. Rondom het perceel staat een hekwerk, dus de paarden kunnen zowiezo de weg niet op. Deze binnen omheining is bedoeld om de wei te verdelen en de paarden weg te houden van de beplanting.
Past equifence hierbij of zouden jullie iets anders aanraden?

BBolluijt

Re: Ervaring: Equifence afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:33

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 22:39

Bedankt voor je reactie. Een bedrijf hier in de buurt levert de Gallagher voor bijna dezelfde prijs als Horse wire. Als ik alles daar in één keer koop zal het qua prijs wel op hetzelfde uitkomen verwacht ik. Maar bedankt voor de tip!

Ik was al bang dat het lastig te spannen zou zijn zijn. Ik had inderdaad al gelezen dat je spanveren moest gebruiken.

Op treinbielzen zit ik niet echt te wachten. Zou de paal in beton storten ook genoeg zijn?

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:45

Zeer tevreden van, wel alles laten zetten. Er zitten inderdaad spanveren tussen, en stevige hoekpalen zijn wel een must. Toch vind ik het een veilige en inderdaad "weinig aanwezige" afsluiting. Ik hoef niet na te denken als er ooit een andere afsluiting moet komen.

BBolluijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:51

Ik gebruik zelf liever lange zware hoekpalen (14 x 250 cm) met ingegraven horizontale spanplanken (kunststof). Een standaard weipaal van 8 cm is ook ingestort in beton niet sterk genoeg.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 22:55

Voor de hoeken gebruik ik zowiezo lange palen. En dikkere hoekpalen gebruiken vind ik geen probleem.
Treinbielzen gebruiken vind ik zonde, dat past hier niet bij de rest.

Wat voor hoekpalen heb jij Bellefleur?

Ik wil het wel zelf (met hulp ;) ) kunnen zetten. Ik vind het materiaal al prijzig genoeg.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:52

Geen treinbielzen, maar dikke vierkante palen.

Hier kwam het incl plaatsing nog steeds op de helft van een houten afsluiting. En in een mum van tijd was het klaar. Je kan het wellicht zelf zetten, maar dat zal je veel meer tijd kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:01

Dit lijkt me wel interessant! Een houten omheining zie ik hier niet goed komen wegens aardig wat grondwater (rottende palen ed) maar treinbielzen en dit soort draad, kom maar op!

Hoe is de geleiding van dit type draad? Kan of moet het met netstroom? Hoe zit het met stevigheid, als bijvoorbeeld de stroom uitgeschakeld is?
Rond welke prijs moet je denken voor bijvoorbeeld 1ha? (ik heb minder, maar dan kan ik omrekenen)
Zijn er bijzonderheden die je zeker in rekening moet brengen? En hoelang duurt de plaatsing van zo'n omheining, moet je de palen zelf al in de grond duwen of wordt dat ook gedaan? Niet dat dat nodig is hier, een weekendje hulp van sterke mannen en alles is wel voorzien van treinbiels.. Ik zou het wel als buitenste omheining gebruiken. De enige echte uitbreker is mijn shet, die gaat overal onder en tussendoor als er geen stroom op zit.

BBolluijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 22:12

De materialen voor een professionele weide met 500 m twee-draads Premium Horse Wire afrastering met 80 gecreosoteerde houten palen 8 x 200 cm , hoekpalen 15 x 15 x 225 cm, isolatoren en spanveersets komt op ongeveer € 1750,00 excl. transport en montage.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 08:54

500m... komt ongeveer uit voor mijn ene grote weideblok denk ik. Daar staan al treinbielzen aan 1 zijde, de rest zijn ronde palen van 10x200. Denk dat ze om de 5m staan. Dan valt de prijs eigenlijk nog goed mee om te laten plaatsen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-15 18:21

Er staat exclusief montage ;-)

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 18:33

Pin me er niet op vast, maar ik meen me €11 of €12 per lopende meter voor 3 draden te herinneren incl montage.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 17:35

Maar als je al geen palen meer moet zetten scheelt het wel al een hoop.