Ik heb een vraagje! Sinds drie weken heb ik mijn nieuwe, lieve tinker in haar stal staan. Echter is ze zo onwijs vies in haar stal dat ik niet meer zo goed weet wat ik moet doen! Ik heb voor haar al een bal in de stal, waar na veel rollen een brokje uitkomt, en een slowfeeder om verveling tegen te gaan. Maar helaas is echt haar hele stal vies en is er geen schoon strootje meer over. Als onderlaag heb ik gehakseld stro, daarboven een vieze laag gemengd met schoon stro zodat ze het schone stro zo min mogelijk opeet. Op zaagsel of vlas staan is geen optie.. iemand nog tips?
Misschien is ze nog wat onwennig op haar nieuwe plek. Als het echter aard van t beessie is... goed schoonhouden en veel mesten! Of extra veel buiten. Grotere stal.
Voerbal er uit: daardoor gaat ze met een beetje pech alleen maar meer door de stal lopen, waardoor het een zooitje wordt. ( Ik ga er hierbij wel vanuit dat je paard overdag gewoon royaal buiten staat)>
Waarom is vlas/zaagsel geen optie? Want je zou kunnen denken aan een onderlaag van vlas of zaagsel, met daarboven op royaal stro. Verder voerbak en drinkbak dicht bij elkaar : hoe verder uit elkaar, hoe meer heen en weer geloop ( en dus een viezere stal).
Verder onbeperkt schraal hooi (bv graszaadhooi) in de slowfeeder, zodat er altijd ruwvoer is en je paard niet aan de bodembedekking hoeft te beginnen..