Neem als begin en eindpunt een houten paal (simpelste is van die er al staan) en als je een hoek om moet sla daar ook een houten paal voor in de grond. Op die palen kan je je draad goed spannen en dan zijn de prikpaaltjes er voor het op 1 lijn houden van je draad. Kies draad met een lage weerstand (staat op het etiket, je wil ruim onder de 1 en liefst onder de 0.5) Kijk ook wat je huidige schrikdraad aan kan, is dat genoeg, dat koppel je meteen die draad aan je gewone omheining, zodat alles op 1 apparaat staat.
MaricoGraphy schreef:Wij hebben betonnen palen rondom de wei. Dus de hoekpalen zijn van beton bij ons. Denk dat ik dan best 4m afstand neem. Er moet sowieso een nieuwe stroom apparaat gekocht worden dan. Stroomlint van 2cm breedte heb ik nog voldoende over. Ik heb voor de piste houten weide palen en sla daar om enkele palen ook de draad een keer extra omheen om het strak te houden.
Goede klem isolatoren nemen, gewoon om de paal slaan kan zorgen dat de stroom weglekt en prikpaaltjes geven problemen als je er kracht op zet.
Je 0.5 ha/paard is trouwens voor jaarrond gras mits goed onderhouden en gedoseerd. Wat de minimale maat van een wei is waar ze per keer op mogen hangt af van hoeveel paarden, hoe groot en heel belangrijk hoe lief ze elkaar vinden.