mesthoop afbakenen met welk materiaal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnnaMichiels

mesthoop afbakenen met welk materiaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 16:58

Hoi iedereen,

We zijn in de wei een mesthoop aan het maken. We hebben een beton gegoten maar nu zou ik van jullie wel eens willen weten met welk materiaal je ze afbakend?
Hebben jullie langs drie kanten een plaat tegen gedaan?

Ik zou graag een goedkope manier vinden voor dit ordelijk te maken. Dus deel gerust jullie ideeen.

Groetjes

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 17:01

Wij hebben een klein muurtje gemetseld. Zo dat ze er met de trekker nog bij kunnen, maar t wel n beetje uit t zicht is!

Lolala73

Re: mesthoop afbakenen met welk materiaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:15

Ik ben van plan het met pallets te doen en daar een goedkope resthout plaat voor te zetten zodat de pallets dicht zijn maar ik volg dit topic even mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:20

Wij hebben hem gemaakt met steenschotten, goedkoop en alles is wel uit het zicht en we kunnen er ook met de trekker nog in.

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:24

Wij hebben afgekeurde betonnen verdiepingsplaten uit de bouw gebruikt, zwaar om te zetten maar blijft een eeuwigheid staan.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:27

Bel je gemeente eens, zij kunnen je precies vertellen waar je mestvolt aan moet voldoen. Helaas controleren de gemeentes streng op dit beleid en na een waarschuwing staan er jammergenoeg fikse boetes op overtredingen.
Mest moet op een betonnen plaat liggen, vloeistofdichte wanden (3) erom heen, mest en mestwater mogen niet in contact komen met de bodem. Aan de voorzijde dient een vloeistofkering te zijn, zodat het water alsnog niet aan de open zijde de mestvolt af kan stromen.
Hier hebben we de muren gemetseld van grote gasbetonblokken en vervolgens goed aangesmeerd. De aannemer heeft aan de voorzijde een halfronde opstaande rand gemaakt van gewapend beton. Hier kunnen we overheen rijden met de trekker en kruiwagen.

Zorg er in ieder geval voor dat de volt uit het zicht ligt, zo voorkom je al een heleboel ellende :o
Laatst bijgewerkt door hoogendroog op 24-04-15 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:29

Dat verschilt per gemeente, hier is het geen probleem.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:30

Bij ons zit er een schutting omheen met aan de binnenkant betonplex :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:29

Ik wilde steenschot maar is nu toch weer damwand geworden

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:43

Afbeelding

Afbeelding

eldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:32

Ik weet niet hoeveel mest je kwijt moet, maar hou er rekening mee op welke manier je het weg laat halen. Wij halen regelmatig bij particulieren de mest weg, maar kunnen er soms amper komen met onze machines. Ook zijn de wandjes vaak erg dun. Mensen leggen de mestplaat soms op de onmogelijkste plekken, ergens achteraf of onder bomen. Niet handig als je met de kraan alles op moet scheppen.

Pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 18:41

Zoals hierboven wordt gezegt! Wij hebben betonnen schotten die idd 5 cm te smal zijn om met een machine weg te kunnen halen. Zeer frustrerend waar we nog iets op moeten bedenken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:16

Daarom is de mijne idd ook verplaatst en verbreed. Was eerst 2.50 en paste de scherp van 2.40 maar net tussen. Nu aan de wegkant gemaakt en meteen 3.50 breed.