Sinds een paar weken ben ik de trotse eigenaar van een eigen paard. Momenteel staat hij op de manege waar ik 30 jaar geleden ben begonnen ben met paardrijden en waar ik iedereen ken. Alle faciliteiten zijn aanwezig en vele extra's. Vanuit de manege ben in 5 minuten in het bos, er worden onderlinge en officiële wedstrijden gehouden (dus geen trailer nodig) en ik ben zeer tevreden over de instructie. Ik zie mij zelf als een recreatieruiter met ambiteuze dressuur trekjes en alles wat mijn paard en ik nodig heb is voor handen tot zover klinkt alles top!
Het enige grote nadeel is de afstand, ik woon zo'n 30 km. van stal en als ik naar mijn grote vriend ga en ga rijden ben ik zeker 3uur van huis, daar komen de benzinekosten bij ongeveer 10 euro per ritje heen & terug. Het is dus qua tijd en financiën met het hebben van een gezinnetje niet te doen om iedere dag naar mijn paardje te gaan.
Opzoek naar een oplossing heb ik in de buurt gekeken naar een leuke stal en natuurlijk is het gene wat ik idealer wijs wil, niet te vinden, logisch want mijn hele jeugd en herrineringen liggen op die manege waar ik nu sta.
1 van de oplossingen waar ik aan zit te denken om de zomermaanden op de manege te blijven staan, paardje 24/7 in de wei en tijdens de wintermaanden op een stal te zetten op 6 min. fietsen en overdag buiten, 's nachts op stal maar met veel minder faciliteiten.......
Zo kan ik zomers lekker de bossen in, paard 24/7 in de wei dus geen probleem als ik om de dag kom en de wedstrijdjes meepakken. 's Winters paardje lekker dichtbij en lekker veel tijd om 1 op1 met hem bezig te zijn en de mindere faciliteiten voor lief te nemen en af&toe een vriendin te vragen ons op te halen voor een onderlinge wedstrijd of een grote georganiseerde buitenrit van de club...
Mijn twijfel ontstaat bij de gedachte, hoe zal dit zijn voor mijn paard??
Dus nu de vraag; zijn er bokkers die hun paard ook op verschillende plekken staan gedurende het jaar?? En hoe bevalt dit?? Bedankt alvast.....