De friese hengst en de KWPN merrie vallen af want die zijn te jong.
De KWPN ruin is niet geschikt voor beginners, dit is trouwens zijn eigen paard haha, maar daar rij ik lekker op
Drie fjorden waarvan er 1 niet beleerd is onder het zadel, die valt dus ook af.
En twee haflingers waarvan er 1 niet geschikt is voor beginners.
Dus houden we over:
1 fjorden ruin
1 fjorden merrie
1 haflinger ruin
Ik vindt het moeilijk om te kiezen welke het beste is als lespony voor hem. Ik zal over iedere pony iets vertellen en ben benieuwd welke jullie zouden kiezen.
Het fjorden ruintje: Dit is een 5 jarig ruintje van ongeveer 1,36, een kleintje dus. Hij is onder het zadel in de bak nog wat onwennig maar erg braaf. Hij luisterd goed naar de hulpen en draaft lekker rustig. Hij zal er nooit zomaar vandoor gaan maar er kan wel eens een klein laag bokje vanaf. Het nadeel om met deze pony les te gaan geven vindt ik de leeftijd en de grootte van de pony, maar daarintegen is het wel een erg braaf en rustig beestje.
De fjorden merrie: Dit is een 13 jarige merrie van ongeveer 1,43. Ze is vrij hard in de mond en wil het in de bak wel eens op een lopen zetten. Ze is dan niet gemeen maar gewoon erg snel zeg maar. Ze luisterd goed naar de basishulpen en bokken doet ze nooit tot zeer zelden.
Het haflinger ruintje: Dit is een 14 jarige ruin van ongeveer 1,46. Hij is goed te rijden in de bak en is vrij makkelijk nageevelijk en voorwaards te rijden. Hij draaft rustig en reageerd goed op de hulpen. Soms is hij wat sloom en moet je hem dus goed voorwaards rijden. Hij kan alleen erg goed bokken.
Welke zouden jullie kiezen?
en kan je vriend zich helemaal concentreren op het vinden van evenwicht...