Oudere merrie op "lange" trailerrit: Hoe bijkomen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pippaa

Oudere merrie op "lange" trailerrit: Hoe bijkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 20:24

Binnenkort gaan mijn paard en ik verhuizen. De nieuwe stal en vervoer is geregeld, maar nu zit ik met het volgende:

Mijn merrie is niet meer de jongste. De trailerrit zal zo'n 2.5 tot 3 uur duren en ik denk dat ze hierna wel wat stijf zal zijn van het staan. Hoe kan ik haar hierna het beste bij laten komen? In de bak zetten en haar zelf laten kiezen wat ze gaat doen of juist gaan wandelen? Misschien iets anders?

Het is een tinker met flinke sokken, dus transportbeschermers lijken me niet nodig? Is er nog iets anders om rekening mee te houden?

cissy

Re: Oudere merrie op "lange" trailerrit: Hoe bijkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:33

Als ze een normale basisconditie heeft zal het wel meevallen. Gewoon rustig rijden en bij aankomst even relaxed wat wandelen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:40

Ik zou haar bij aankomst lekker in de bak zetten met wat te eten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:42

Ik zou bij aankomst eerst een stukje over het nieuwe terrein gaan lopen en haar dan lekker ergens neerzetten waar ze kan eten, drinken, rennen en rollen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:37

TAO -> VSW

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:44

Ik zou juist wel even met haar wandelen na uitladen, op wat stevige ondergrond, en daarna pas met eten ergens neer zetten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 12:04

Idd even wandelen en het nieuwe terrein laten zien en dan ergens rustig (alleen) in een paddock neerzetten en laten eten en bij komen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 09:48

Mijn paard wordt 27 in mei.Hij gaat nog regelmatig mee op ritten en ook koeienclinics.
Dan staat hij ook lang op de trailer, hij heeft nergens last van hoor... even na de reis stukje wandelen en lekker wegzetten....

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 10:02

Bedankt voor alle reacties! Ik zie hier dezelfde ideeën voorbij komen als die ik zelf had bedacht. Gelukkig!

Mijn merrie is op dit moment zeker niet in top conditie. Ze is lange tijd sluimerend ziek geweest met daar later bovenop kreupelheid. Inmiddels is ze weer zo goed als beter. Daarom denk ik dat de rit nu meer impact zal hebben dan wanneer ze volledig gezond en in goede conditie is. We werken nauw samen met de dierenarts :j die heb ik gisteren ook gesproken en die raadde ook aan om even te wandelen en haar daarna rustig ergens te laten staan met wat eten.

Het is dus opgelost! Bedankt voor de reacties!