Stalgeld

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

splf

Stalgeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 18:04

Hey
Ik heb thuis 2 stallen waarvan eentje leegstaat nu hebben ze mij een pony aangeboden om te rijden en ze zouden hem bij mijn thuis stallen maat ik weet niet zo goed hoeveel ik hiervoor moet vragen
- vloerbedekking in de stallen = vlas (ik gebruik 2à3 balen vlad per week)
- 2keer per dag eten
- heel de dag hooi (als ze binnen staan)
- als het goed weer is gaan ze op de wei
- de pony word elke dag gereden (is heel hevig)
- in de prijs zou ik ook hoefsmid willen verrekenen = 70€
Wat zouden jullie hiervoor betalen ?

vuurneon

Re: Stalgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 18:07

Wat zijn jullie zelf kwijt? Want dat zou mijn basis zijn en vanuit daar extra kosten optellen voor de diensten en zo kom je uit op een bedrag per maand.

splf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 18:10

Eten en hooi samen dacht ik een 75 euro en vlas ook zo iets

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 18:12

Wordt de pony jouw bijrijdpony, of zetten ze hem bij jou 'in training' om hem te verbeteren? Lijkt me namelijk ook een verschil in wat je kan vragen.

splf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 18:13

Ze zetten hem ik training bij mij

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 18:15

Hoefsmid zal ik er wel uit halen. Zou gewoon vragen als de hoefsmid moet komen of ze van te voren even geld klaar willen leggen of overmaken (doe wij ook onderling namelijk).

Is de te berijden pony in training bij jou? Want dan zou ik daar ook apart geld voor in rekening brengen.

Dus reken eens 80 euro voor de basis (hooi + vlas) , komt daar nog luxe en training bij: zou ik minimaal 150 euro vragen in de goedkopere regio , zit je in de duurdere regio vind ik minimaal 200 niet eens zo gek.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-04-15 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

splf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 18:17

De pony komt in training bij mij

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 18:18

Hmm, dan vind ik het erg lastig te beoordelen... Ligt een beetje aan jouw eigen kunnen en ervaring dan ;-)

Puur qua pensiongedeelte zou ik rond de €150-€200 gaan zitten. Dan heb je naast de kosten van vlas, hooi en krachtvoer nog een extraatje voor het werk dat erbij komt kijken (uitmesten, voeren, buiten/binnen zetten etc). Maar als ik het goed begrijp uit de OP staan ze met minder fijn weer de hele dag op stal?? Dat zou voor mij als eigenaar toch een gigantisch minpunt zijn...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 18:22

training kun je in rekening brengen..
als het 'in conditie blijven is' en jij het plezier hebt van het rijden, dan zou ik daar niets bij optellen..

dit is mede afhankelijk van je eigen niveau en het niveau van je pony + hoever je de pony zou kunnen brengen + of je dit kunt bevestigen op wedstrijden..

het 'trainings' gedeelte is dus lastig om een bedrag op te plakken zonder dat je voor gek versleten wordt omdat het dan gaat lonen om de pony gewoon bij een prof. trainingsstal onder te brengen met verdergaand resultaat.

wat je voor pension kunt/moet rekenen, dat kun je het beste vergelijken met wat stallen in de buurt vragen met vergelijkbare accomodatie en diensten