Welke huurprijs voor kale accommodatie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Izzy19

Welke huurprijs voor kale accommodatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 12:55

Ik weet niet of het hier juist staat, maar ik zou misschien in het najaar volgende accommodatie willen verhuren:
- 2 nette buitenstallen (3mx3m & 3mx4m) met automatische drinkbak en goed verlicht
- aansluitend aan de stallen een goed omheinde paddock van 15x25 met zandgrond en verlicht
- plaats voor mesthoop
- gedraineerde buitenpiste van 20x40 met verlichting (buitenpiste ligt altijd goed, nooit plassen, enkel als het vriest ligt de bodem hard)

Eventueel de mogelijkheid om extra weide te huren op 500m afstand van de stallen en paddock(0,5ha). De weide is niet afgemaakt, heeft elk jaar gediend om zelf voordrooghooi van te halen.

Deze accommodatie is rustig gelegen en biedt ook mooie wandelmogelijkheden maar is toch makkelijk te bereiken met openbaar vervoer en ligt op een half uurtje van 2 grote steden.

Nu vraag ik mij af wat een correcte prijs zou zijn voor deze accommodatie zonder weide ingerekend (de weide zal voor een jaar huur op €500 komen ongeveer). Onderhoud, stro, hooi, voordroog, ... voorzie ik niet, het is dus een huurprijs voor de 'kale' accommodatie en dit zou uiteraard per maand zijn.

Peelie

Re: Welke huurprijs voor kale accommodatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:15

Ik zou zeggen, hoeveel betaal je aan pacht? Doe daar 20% bovenop en dat per maand. Ik gok dat dat wel netjes is.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 14:12

Hoe het hier zit met de pachtprijzen weet ik niet echt. Grond en accommodatie is in onze eigendom.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:16

Is zeer afhankelijk van de locatie. In de randstad zijn stallen bijvoorbeeld veel duurder.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:55

Ik betaalde op een stal voor een kale box, enorme buitenbak awt, enorme binnenbak, 20x40 binnenbak, spuitplaats met muntautomaten, solarium met muntautomaten, trainingsmolen,.. 120 euro.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:22

Voor 1 box en je hoefde de accomodatie niet te delen met anderen Urielle?

Ik vind het lastig inschatten. Zeker omdat verlichting ook stroom kost. Moet je dat ook verrekenen in de huurprijs?

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:32

TS, ik huur ook kale stallen.. betaal 200,- voor 2 stallen.. hooi/stalvulling etc. moet ik zelf regelen.
zit wel water en licht bij in.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:36

Ik zou zeggen 100/150 euro per maand.

Hoe zit het met het onderhoud, moet dat ook door persoon zelf gedaan worden?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:16

Abercrombie schreef:
Voor 1 box en je hoefde de accomodatie niet te delen met anderen Urielle?

Ik vind het lastig inschatten. Zeker omdat verlichting ook stroom kost. Moet je dat ook verrekenen in de huurprijs?

In principe waren er andere klanten maar voordeel van overdag werken met je paarden: je ziet geen kip.
Prijs was per box, vanaf zes boxen korting.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:26

is het ook de bedoeling dat de huurder het onderhoud gaat doen van je buitenbak, en omheining. Moeten ze ook zelf de mest afvoeren?

Dat jij zelf niks daar aan doet?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:32

Ok dan is de prijs idd redelijk Urielle.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 20:17

Bedoeling is dat de huurder zelf onderhoud van de stallen doet (uitmesten) en zelf hooi & stro voorziet. Voor de buitenbak en paddock verwacht ik ook wel dat de mest eruit gehaald wordt. Voor de rest hoeft er geen onderhoud aan gedaan te worden door de huurder. Mest afvoeren kan nog besproken worden ivm het hoe of wat.
Het is privé, dus je hebt het hele stuk voor jezelf om het zo maar te zeggen.

Verlichting en water zou ik niet apart willen aanrekenen, maar ik wil er natuurlijk op het einde van het verhaal wel aan uit komen dus het moet wel in de huurprijs in zitten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:18

Je wilt het weiland er niet bij? Hoe gaat je paard dan op het land? :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:23

Izzy19 schreef:
Verlichting en water zou ik niet apart willen aanrekenen, maar ik wil er natuurlijk op het einde van het verhaal wel aan uit komen dus het moet wel in de huurprijs in zitten.

Stop anders een bepaald verbruik bij de huurprijs in, of is er geen aparte meter voor? Want anders is bewijs naar beide kanten lastig.

Qua prijs zou je hier ergens tussen de 100-150 euro zitten denk ik zo, maar BE is vaak een stukje duurder.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:28

Ik zou zeggen 300-400 per maand

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:45

Ik heb zelf een tijdje op een stukje gestaan met een paddock, twee weides & een container als box. In de container was wel licht bij de 'zadelkamer'. Dit alles moest ik delen met nog iemand. Er was een mesthoop, dit werd afgevoerd door de eigenaar. Ze hadden tonnen als drinkbak, het water werd door de eigenaar geregeld. Er was geen bak aanwezig, wel een gemeentebak op 500 meter afstand. Hooi, stro, biks, voeren, uitmesten, enzovoorts moest ik allemaal zelf regelen. Ik betaalde 75 euro per maand.

Ik denk, dat als je ervan uitgaat dat je elektrische drinkbakken, buitenbak, stallen, verlichting, enzovoorts allemaal hebt dat je 150 euro een prima prijs is. Ze moeten natuurlijk ook nog zelf hooi, etc. inkopen, maar daar staat weer tegenover dat ze wel onafhankelijkheid hebben en de vrijheid die je op een pensionstalling niet zal krijgen.

Succes ermee! Mag ik vragen in welke plaats je je stal gaat verhuren? :o

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 08:58

@Cayenne, wat bedoel je met je wilt het weiland er niet bij? Het weiland kan mee in de prijs gerekend worden, afhankelijk van wat de huurder wil. Paddock zit er sowieso bij inbegrepen, weiland ligt op 500m afstand. Maar ik weet wat de huurprijs voor het weiland op zich is, dus ik kan dat verdelen over 12 maand en dan weet ik wat ik extra moet rekenen. Vandaar dat ik enkel de huurprijs wil voor de bak + paddock + stallen.

Met een prijs van 150 euro, bedoelen jullie dan voor de 2 stallen samen of per stal? Ik vind 150 euro voor de 2 stallen samen redelijk weinig? Dit betaal je hier meestal al voor een kale stal waar je lang niet dezelfde vrijheid hebt en privé zoals hier. En vaak moet je het met veel mindere pistebodem doen. De piste hier ligt echt wel super, nooit geen enkele plas op, super verlicht in de winter, enkel maar als het vriest kan je er niet op rijden. Paarden kunnen 24/7 binnen en buiten aangezien de paddock tegen de stallen ligt.

SarahIlse, ik stuur je even pb ;-)

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 15:40

Wij gaven vroeger 80€ per kale box (electriciteit en water in) voor een stal mét wei. Er was geen piste aanwezig en we moesten alles zelf doen (mesthoop, onderhoud weiland enz.). Indien er een goede piste bij was, zou deze prijs volgens mij bijna het dubbele geweest zijn.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 15:47

ik denk dat je ergens moet gaan rekenen rond de 200-250,-/maand.
Wat zijn vergelijkbare prijzen bij jou in de regio voor deze faciliteiten?

maw Wat kost een stal met paddock en goed te rijden buitenbak? Haal daar 150,- /175,- vanaf (voer + onderhoud) en je hebt een prijs waar je reeel gezien voor zou kunnen verhuren. Dan even kijken of jij er mee weg komt. Tuurlijk is het een pluspunt dat mensen een privestukje hebben.
Ligt dit aan jullie huis, of ergens afgelegen?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 16:48

Over het algemeen zie ik hier prijzen voor 110 euro kaal per box voor soortgelijke aanbiedingen (ex weiland). Dus voor je beide 220, en weiland erbij is dan 260 per maand.
Maar goed, dit is belgie niet.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 16:52

Ik betaal kale huur 135 euro voor 3 bij 3m box, twee binnenbakken, buitenbak, wei.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 17:29

Ik zou gaan voor zo'n 150 tot 200 voor twee stallen. Het weiland komt er nog bij. En zonder weiland heb je naar mijn idee vrij weinig aan dus dat zou er sowieso bij komen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 18:12

Toen ik boxen verhuurde was voor de kale stalling met gwl zo'n 45 euro per paard berekend. Meer dan 150 voor beide paarden vind ik het niet waard, daar komt nog +/- 200 euro kosten bij aan hooi, bodembedekking en voer. En dan moet er nog wel voor de beestjes gezorgd gaan worden.

Incl voeren zou je wel aan meer kunnen denken bijvoorbeeld.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 19:22

Hier in de buurt betaal je al snel 150 euro voor een kale box waar een goeie bak aan is. Vaak betaal je zelfs meer en heb je de bak niet eender wanneer ter beschikking door lessen, wedstrijden enz...
Daarnaast is het vaak ook niet mogelijk om je paard 24/7 in de paddock te laten staan. Voordeel is dat ze hier binnen en buiten kunnen, paarden kunnen dus zelf kiezen waar ze liefst staan. Daarnaast zijn dit allemaal grotere stallen met minimaal 20 boxen.

Het stukje ligt achter ons huis, wel rustig maar niet echt afgelegen.

45 euro per paard is onmogelijk, dan laat ik het beter leeg staan. Een stal met 50 boxen kan dan inderdaad misschien met die prijs werken omdat er door de 50 boxen samen betaald wordt voor de bak en andere voorzieningen. Uiteraard moet je alles ook delen tussen 50 paarden. Hier is het echt privé, dus 2 paarden volledige vrijheid in je doen en laten. Het enige wat ik verlang is dat de stallen, paddock en bak proper gehouden worden. Hier betaal je sowieso al meer dan 100 euro per maand om een wei te huren met stal waar je paard kan staan. Daar heb je vaak nog geen extra voorzieningen bij.