Dunne en dikke manen door elkaar heen, hoe invlechten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Dunne en dikke manen door elkaar heen, hoe invlechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 09:01

Hi allen!

Mijn paard heeft bovenaan zijn manenkam hele dikke manen en ook best veel haar. Precies op de helft naar onder toe heeft hij weinig en dun haar. Het resultaat als ik ga invlechten: bovenaan dikke knotten, dicht op elkaar. Naar onderen toe, kleine knotjes en ver weg uit elkaar. Het ziet er niet uit! Het lijken net twee verschillende paarden.

Ik heb van alles geprobeerd, manen trekken, manen uitdunnen met kam (de manen bovenaan) en bovenaan wat grotere vlechten maken. Helaas springen mijn knotten dan uit elkaar, ook met naald en draad.
Dit komt doordat zijn haar bovenop niet heel erg lang is en het dan gewoon omhoog springt.

Heeft iemand nog een idee voor DE oplossing? Ik wil gewoon graag mooi verdeelde knotten. Ik heb ongeveer 13 knotten nu, waarvan 3 onderaan en 10 bovenaan de manenkam. Doordat hij dik haar heeft en veel knotten in moet ben ik ook altijd lang bezig met vlechten.

Is er iemand die DE tip heeft?

kwii

Re: Dunne en dikke manen door elkaar heen, hoe invlechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:05

Bij mijn paard is het ook dik aan de ene kant, en een stukje dunner aan de andere. Misschien niet zo heftig als bij die van jou. Maar ik vlecht super veel vlechten, ongeveer 18/20. Dan valt het minder op dat ze niet allemaal even dik zijn.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:08

Losse plukken haar mee vlechten op de plekken waar het dun is.. ;)
Vergt alleen wel enige handigheid.. maar je krijgt dan een mooie dikke vlecht..

Romeo2007

Re: Dunne en dikke manen door elkaar heen, hoe invlechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 09:12

Iemand op stal zei inderdaad al extensions plaatsen. Het liefst zou ik de manen aan de bovenkant ook wat uit willen dunnen, maar niet zodat je er weer korte plukken tussen krijgt.