Hindernisregel..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSanneE_98

Hindernisregel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 08:36

"Laat de hindernissen maar even staan, want ik wil morgen nog springen"
"Hoe kan ik ooit mijn wijken oefenen als die hindernissen er steeds staan"
"Ik doe alle moeite om alles op te bouwen, andere mensen springen mee en ik moet ook nog eens afbreken?"

De meest voorkomende discussie op stal, gaat over de hindernissen. In onze grote buitenrijbak is plaats voor een mooi parcours, maar niet iedereen wardeert het als er 7 dagen in de week een parcours staat.

Hebben jullie een regel over hindernissen in de rijbak? Brand los!'

Kaus

Re: Hindernisregel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:37

Na het rijden alles opruimen. Als er iemand direct na je de hindernis wil gebruiken ruimt die persoon 'm op.
Hindernis blijft nooit staan.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:38

De bak is voor iedereen.
Dus wil je springen dan zet je het neer ben je klaar dan ruim je het op........

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:39

Kaus schreef:
Na het rijden alles opruimen. Als er iemand direct na je de hindernis wil gebruiken ruimt die persoon 'm op.

Hier hetzelfde, wordt ook gewoon onderling afgesproken. Eigenlijk nooit gezeur over.

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 08:42

Kaus schreef:

Das wel een goede! Thanks

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:43

Bij ons staan standaard hindernissen in de binnenbak in de wintermaanden ivm meerdere springlessen. En daar heb ik nooit problemen mee als ik dressuur wil rijden. Je wordt vanzelf creatief.

Mareintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:59

Altijd je eigen hindernissen opruimen, direct na het rijden.
Als je in een buitenbak rijdt, is dat ook beter voor de balken. Die moeten van de grond om te voorkomen dat ze gaan rotten door het vocht in de grond.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:03

Op een stal waar ik ooit stond was een springruiter die op donderdag een mooi parcours opbouwde. Die dag mocht er dan echt parcours gesprongen worden.

De overige dagen mocht je wel 1 hindernis of een in uitje neerzetten (en natuurlijk ook opruimen) maar dan had dressuur voorrang.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:07

Bij ons was het ook dat je na het springen zelf de hindernissen weer opruimt (of samen met degene met wie je hebt gesprongen dan). En wij hadden zelfs 2 bakken. Evengoed moest je gewoon de bak weer leeg maken nadat je iets had neergezet en daar hield iedereen zich prima aan. Nooit gedoe mee geweest.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:29

Als je wilt springen, dan zelf opbouwen, en daarna weer afbreken.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:33

Gypsy schreef:
Op een stal waar ik ooit stond was een springruiter die op donderdag een mooi parcours opbouwde. Die dag mocht er dan echt parcours gesprongen worden.

De overige dagen mocht je wel 1 hindernis of een in uitje neerzetten (en natuurlijk ook opruimen) maar dan had dressuur voorrang.

Dit klinkt wel als een goede optie. Als ieder voor zich een volledig parcours op moet bouwen en afbreken kost dat heel veel tijd en zo verdeel je de arbeid een beetje.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:19

Maar even een ander probleem Hoe slepen ze de bak dan. .....
Daarom bij ons ook alles eruit zodat ze niet eerst alles moet opruimen wanneer ze wil slepen

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:26

Op een andere dag? Als er op donderdag een parcours staat dat diezelfde dag of de volgende dag opgeruimd word heb je daar toch niet zo'n last van.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:37

Eens in de zoveel tijd gaat de hele bak leeg, maar meestal wordt er gewoon een ander parcours neergezet en kan er gesleept worden. Met een klein trekkertje gaat dat prima. De buitenbak waar een permanent parcours in staat is 4000 m2, daar kan altijd makkelijk gesleept worden terwijl alles blijft staan.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:44

hier was de regel altijd opruimen na het gebruik.
Nu was er ene nieuwe wedtrijruiter met 2 paarden op stal (heb hem zelf nog nooit gezien). Maar elke dag stond de piste volgebouwd, lekker longeren kon niet. Iik heb de sprongen na het beu te zijn na enkele weken zo gezet dat er een muur ontstond in de piste (bleef een kleine longeerkraal over die ik gebruikte). De hint was duidelijk vervolgens was de piste min of meer opgeruimd (de balken opgeruimd en alle standaards stonden wel in het midden van de piste nog, maar er is vooruitgang)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:45

Bij ons wordt alles direct afgebroken nadat er is gesprongen, de bak wordt dan ook gelijk gesleept. Een enkele keer blijft het staan als er de volgende dag ook gesprongen wordt.

Als je tijdens het rijden of longeren drafbalkjes wilt gebruiken dan kan dat, maar dat gaat altijd in goed overleg met de anderen die bezig zijn op dat moment en dan ruimt iedereen het ook gelijk op :-)

In de zomermaanden kan het zijn dat er wat drafbalkjes blijven liggen in de buitenbak. Dat is meestal niet zo'n probleem, die kun je makkelijk even meenemen tijdens je normale training en de buitenbak is groot genoeg om er verder geen last van te hebben.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:48

Heel simpel, bak weer leegmaken als je klaar bent. Nou wordt bij ons zomers, als de paarden het land op gaan, de paddock omgebouwd tot bak en dan hebben we een dressuur- en een springbak.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:52

Hier niet maar ja bij ons word die vooral door mij gebruikt en een bijrijder soms de buren. Voordeel als je klein staat.

Maar mocht er veel meer van de bak gebruik worden gemaakt zou ik dat uiteraard wel opruimen. Je kan er best wel omheen rijden maar kan me voorstellen dat als je niet wil springen ze toch wel in de weg staan. Zeker als ze nogal vaak blijven staan.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:03

Opruimen na gebruik en hebben meerdere gebruikt nadat een heeft opgebouwd, dan kunnen die anderen vast ook helpen opruimen.

Werk op zich goed, soms werd het opruimen "vergeten" maar na een paar opmerkingen in de facebookgroep van stal gaat het super.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:09

Bij ons hebben we een spring gedeelte waar je dus mag springen en de hindernissen mogen blijven staan, aangezien er nog wel veel gebruik van word gemaakt.
In de bak met tapijt snippers mogen geen hindernissen staan en mag daar ook niet gesprongen worden.

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 13:19

Bedankt voor jullie reacties!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 00:37

Het is netjes om het op te ruimen, maar als je echt problemen hebt met een sprongetje of wat balkjes in de bak dan heb je een serieus probleem met rijden imo...

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 00:42

Heb op een stal gereden die een blaadje hadden met 'laatste die de hindernissen gebruikt ruimt ze op.'
Werkte best goed, en als iemand het liet staan en mensen ergerde zich eraan, dan zuchtte ze een keer diep en ruimde ze het zelf op.

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 05:16

TurdusMerula schreef:
Het is netjes om het op te ruimen, maar als je echt problemen hebt met een sprongetje of wat balkjes in de bak dan heb je een serieus probleem met rijden imo...

Een sprongetje of wat balkjes gaatt nog wel, maar als iemand een lijntje van 12 sprongen op de AC lijn zet.. Das wat minder.. Hahaha

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 07:28

Opruimen na gebruik,als er 1 hindernis staat kun je er langs heen. Maar een heel parcours word lastig.