Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lolotjeh schreef:uit het niets op de grond gaan zitten. kijken ze lekker raar van op en leren ze ook gauw af van dat getrek zonder dat je een ketting enzo moet gebruiken een halster moet genoeg zijn om een paard te lijden.
ik leer mijn paard dat hij niet met zijn hoofd voor bij me schouder mag komen het werkt goed.
als hij een keer loopt te trekken ga ik zitten op de grond kunnen ze niks anders dan stoppen en gek opkijken van "wat doe je nou sta op ik heb haast"
sta pas op als hij weer rustig is en loop gewoon als of er niks is gebeurt en als hij weer trekt weer zitten dit net zo lang tot hij weet van als ik trek word ik geankerd door hem/haar.
dorothea schreef:Ik denk dat ik ze allemaal tegelijk probeer![]()
Bedankt voor de tips, ik ga het met grondwerken proberen (had ik vandaag ook gedaan, dat ging goed tot een meter of vijf van het hek). Lang touw, handschoenen en een zweep. Vandaag had ik dus géén handschoenen aan en een kort touw...
dorothea schreef:En vandaag gedroeg meneer zich werkelijk keurig. Zonder ketting, met een bakje muesli. Netjes gewacht in de wei, keurig omgedraaid en toen op z'n dooie gemakje de laatste restjes muesli op...
secricible schreef:lolotjeh schreef:uit het niets op de grond gaan zitten. kijken ze lekker raar van op en leren ze ook gauw af van dat getrek zonder dat je een ketting enzo moet gebruiken een halster moet genoeg zijn om een paard te lijden.
ik leer mijn paard dat hij niet met zijn hoofd voor bij me schouder mag komen het werkt goed.
als hij een keer loopt te trekken ga ik zitten op de grond kunnen ze niks anders dan stoppen en gek opkijken van "wat doe je nou sta op ik heb haast"
sta pas op als hij weer rustig is en loop gewoon als of er niks is gebeurt en als hij weer trekt weer zitten dit net zo lang tot hij weet van als ik trek word ik geankerd door hem/haar.
Als er naast mij een tank gek staat te doen ga ik echt niet zitten. Als hij echt doorslaat kom ik nooit op tijd overeind. Prima dat het voor jou werkt, maar ik vind het echt een levensgevaarlijk advies