Momenteel staat ze op stro, zou ze properder worden als ik haar op vlas/houtkrullen zet?
Buiten of met een uitloop staan is geen optie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sanne1992 schreef:Potstal een idee?
Hier ook een smeerkous gehad. Elke dag weer 2 a 3 kruiwagens eruit. En de dag erop was het weer zwart.
Overgestapt op potstal en het probleem is opgelost. Weet niet hoe dat kan, maar het heeft geholpen.
Bijkomend voordeel, je bent zelf veel minder tijd kwijt, scheelt in stro gebruik. En je paard staat warm en droog
Bowen schreef:sanne1992 schreef:Potstal een idee?
Hier ook een smeerkous gehad. Elke dag weer 2 a 3 kruiwagens eruit. En de dag erop was het weer zwart.
Overgestapt op potstal en het probleem is opgelost. Weet niet hoe dat kan, maar het heeft geholpen.
Bijkomend voordeel, je bent zelf veel minder tijd kwijt, scheelt in stro gebruik. En je paard staat warm en droog
En lekker in de amoniak, 1 van de weinige dingen die de hoef kan aantasten.
Sommige paarden zijn gewoon vies. Ik heb het geluk "nette" paarden te hebben die als ze een paar dagen een stal zien netjes in een hoek poepen en plassen (1 van mijn paarden poept zelfs liever niet op het gras). Maar heb er zat gezien die in zeer korte tijd echt de hele stal vies krijgen, tot in de hoekjes zelfs. Stro, zaagsel of wat dan ook maakte niet zoveel uit.
Evt kan wat afleiding waardoor ze wat minder rondlopen steeds helpen, maar viespeuken blijven viespeuken. Gewoon elke dag een schoon bed.
sanne1992 schreef:Tja, je moet het wel natuurlijk bijhouden. Maar een goede potstal ruik je niet, en is de bovenlaag super droog. Pas zodra je de pot openhaalt, komt de ammoniak door.
En geloof me, mijn paard heeft tegen straalkanker aangezeten. Waar ik bijna 1 jaar mee bezig ben geweest. Nu al bijna 3 jaar er vanaf. En hij staat al 2 jaar op een potstal. Dus wat jij zegt hoeft zeker niet waar te zijn!!
Saar88 schreef:Hier ook een viespeuk. Potten helpt ook niet, want hij weet de onderste laag boven te krijgen en dat vervolgens lekker uit te smeren over de bovenste laag. Lastig, zeker in de winter als ze wat meer op stal staan. Ga dus even volgen!
Judith68: rapsodie ken ik niet, wat heeft dit voor voordelen?
sanne1992 schreef:Tja, je moet het wel natuurlijk bijhouden. Maar een goede potstal ruik je niet, en is de bovenlaag super droog. Pas zodra je de pot openhaalt, komt de ammoniak Door.