Ervaring bestrijden esdoornzaailingen weiland?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Ervaring bestrijden esdoornzaailingen weiland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 12:24

De titel zegt het al eigelijk. Wie heeft er zaailingen op het weiland doodgespoten? en zoja hielp dit goed?
Ik zag dat je ze kunt spuiten met Mcpa en mcpp. Dan wordt alleen onkruid bestreden? (dus gras blijft goed) Wanneer kan het gras dan weer beweid worden?
Zijn er nog andere 'bestrijdingsmiddelen'? Ik trek nu zoveel mogelijk uit, maar je ziet niet alles staan dus er is geen beginnen aan. Ik moet binnenkort ook de veulens buiten hebben, dus een beetje (goed) gras zou fijn zijn.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: Ervaring bestrijden esdoornzaailingen weiland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:41

Geen ervaring met doodspuiten. Maar vorig jaar had ik er errug veel en heb gewoon de grasmaaier er overheen getrokken. Was best effectief! Gras kwam sneller terug dan de zaailingen en de paarden stampten het plat, ze zijn niet meer terug gekomen dat jaar.
Dit jaar heb ik er gelukkig minder en de schaapjes vreten ze weg voordat de paarden erop gaan.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 12:44

Dus schapen helpt ook? Maar grasmaaien zou ook een optie zijn eventueel. Schijnt idd als het steeltje beschadigd raakt het dan verder afsterft. Weet niet of de grasmaaier het nu al kort genoeg afrijdt.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:46

Ik was zelf verbaasd hoe goed het maaien heeft gewerkt.
Schapen vreten het weg maar om eerlijk te zijn ben ik er bang voor dat het voor hen ook niet zo gezond is. Ik heb ze een paar keer lichtelijk koliekerig gehad, maar ook toen ze op een ander stuk stonden zonder zaailingen. Ik heb de oorzaak niet kunnen achterhalen, maar de zaailingen zijn wel een mogelijke oorzaak.

Maitu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:18

Grasmaaien werkt super!