nut massageborstel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amberxpavan

nut massageborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 17:55

Ik wil misschien een massage borstel of hoefolie kopen alleen weet ik eigenlijk niet echt wat voor nut het heeft :P
zou iemand dat kunnen vertellen?

melissapupa

Re: nut massageborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:59

hoefolie kun je ook gewoon zonnebloemolie voor gebruiken, hoefolie zorgt voor een glansje.
een massage borstel is lekker voor de spieren voor je paard zodat je de spieren lekker kunt masseren, massage borstels worden bij ons thuis heel vaak gebruikt!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:00

ik gebruik zo een ronde zwart rubberen massaeborstel.
Werkt goed bij het borstelen in de rui. De onderste haren komen er goed mee los en daarna gebruik ik de ijzeren zweetmes om de haren van het paard te verwijderen.
Massageborstel vind mijn jonge ruin heerlijk. Ik draai er kleine rondjes mee en dan gaat ij heerlijk soezen. De oortjes gaan ontspannen staan en de oogjes tonen zachter.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:04

Een hoefsmid heeft mij eens verteld dat hoefolie geen positieve werking heeft op de hoef. Ja het geeft een mooie glans, maar het houdt vocht juist tegen.
Als je paard droge hoeven heeft, kan je beter de waterbak een keer laten overstromen. een paard loopt enkele keren per dag naar de waterbak, dus dan worden zijn hoeven nat.!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:56

Ik zou een massage borstel nemen! Ik heb er ook 1. Vinden de paarden echt heerlijk! (Bij mij dan)

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:20

Hoef olie heeft inderdaad niet echt een verbeterende werking op de hoeven, wel zou ik een massageborstel nemen sommige paarden kunnen hier heel erg van gaan ontspannend en inderdaad in de rui is het ook zeker een aanrader! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:22

Waarom wil je iets kopen waarvan je niet weet wat het doet :?

Hoefolie zou ik alleen op advies van m'n smid gebruiken, en een massageborstel is gewoon voor de lekker. Hoewel ik bij mijn paarden geen van alleen zie dat ze een massageborstel lekkerder vinden dan gewoon een flinke rosbeurt met de rubberen roskam.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:24

Ik denk dat ze het paard heerlijk wilt verwennen en kennis komt met jaren..
Zo gek is dat niet.

Ik zou een massageborstel kopen TS!
Heerlijke interactie tussen jou en je paard en je paard gaat het heerlijk vinden.

niienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:10

Ik heb ipv hoefolie een pot met iets wat hydrateerd voor de hoeven(bij de epplejeck gekocht) want dat sluit de hoef niet af, hoefolie zou ik dus sowieso niet doen. Massage borstel is wel lekker voor je paard dus dan zou ik die nemen als ik jou was.