Waar kan ik tijdelijk extra stallen huren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kendra

Waar kan ik tijdelijk extra stallen huren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 22:54

In mei of juni wordt het dak van onze schuur vervangen. Onze paarden kunnen dan een week niet op stal. Als alles mee zit kunnen ze dag en nacht buiten blijven, maar ik gok daar liever niet op. Ze zijn het ook niet gewend.

Daarom wil ik graag tijdelijk stallen huren, die we dan op kunnen bouwen in een andere schuur. De enige verhuurder die ik kan vinden is http://www.conflexverhuur.nl/index.php?id=producten&cat=2. Op zich vind ik de prijs van 12 euro/week acceptabel, maar ik vrees dat het transport van Eindhoven naar Drenthe wel iets meer is. Wie weet nog een ander adres?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Waar kan ik tijdelijk extra stallen huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 23:00

Ik ken wel meer mensen die hun paarden alleen op vakantie een paar nachten buiten laten, als er op locatie alleen een weiland gehuurd kan worden.
Zelf zou ik het denk ik toch een nachtje proberen, dan kun je daarna altijd nog besluiten te huren. Lijkt me zo zonde van je geld joh. :o Misschien vinden ze het wel prima?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 23:02

Misschien tackroom, die zit in drenthe, maar dat zijn wel panels, geen dichte wanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 23:03

Het zijn paarden... die gaan niet dood van een paar dagen en nachten buiten.
Sterker nog, ik denk dat je ze er een groot plezier mee doet!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 23:07

KoudbloedKim schreef:
Het zijn paarden... die gaan niet dood van een paar dagen en nachten buiten.
Sterker nog, ik denk dat je ze er een groot plezier mee doet!

Dit denk ik ook. En mochten ze het toch een probleem vinden zou je met lint boxen kunnen uitzetten?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 23:08

zou ze eerlijk gezegd ook lekker een paar daagjes buiten laten?
of is dit om gezondheidsredenen bezwaarlijk?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 23:16

Da's makkelijk gezegd. Dus jullie zouden je paarden een week op stal zetten als de wei/paddock door omstandigheden een week niet beschikbaar is?

Als TS zich er zo vervelend bij voelt om ze buiten te laten moet ze 't niet doen. En aangezien ze zelfs bereid is stallen te huren zit het haar blijkbaar wel dwars.

Maar goed, zelf zou ik het dan denk ik 1 nachtje proberen, ver voor de datum van 't project, zie je na een paar uur al dat het niks word zet je ze gewoon in hun stal en bel je de volgende ochtend een bedrijf om boxen te huren.

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 23:19

Misschien kan je eens contact opnemen met paard mens onderwijs in drachten.
Zij hebben laatst met het icnn ook allemaal tijdelijke stallen neergezet.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 23:20

Ik heb even gegoogled op concours stallen, meteen raak. Is erg makkelijk te vinden dus. Succes.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 23:29

Houd er wel rekening mee dat die concoursstallen echt klein zijn he ;)

Als het alleen het dak vervangen wordt, werken ze overdag? Dan zou je ze snachts misschien gewoon binnen kunnen zetten of is dat echt geen optie?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 00:32

Dank voor de reacties. De panels ga ik me in verdiepen, weet dat ook niet. Kunnen ze daar met de benen tussen blijven zitten of zou dat meevallen? Wel mooi in de buurt.

En ik ga een paar concours-organisaties bellen. Helaas zitten de meeste concoursstallen-verhuurders in Brabant, dus als iemand iets dichter in de buurt weet...

PS Ik dacht al, dit topic roept natuurlijk ook de 24/7 discussie op :D . Natuurlijk kan ik uitgebreid gaan uitleggen hoe ik mijn paarden houd ...ZAL IK DAT GAAN DOEN?? NEE!!!! :D . Via PB prima, maar ik houd het hier liever on topic.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 01:04

Als het voor een paar nachten is, is het ook niet een heel erge ramp als de stallen wat klein zijn. Zo lang ze normaal hun kont kunnen keren en kunnen liggen is het voor nood prima toch? Denk dat dat ook iets scheelt qua kosten als je iets van concoursstallen neemt.
Of is een containerstal niet iets? Is gewoon 1 geheel toch?

24/7 buiten moet je ook vooral niet doen als je dat niet wilt. Zie zelf het probleem niet maar dat mag ieder voor zich uitmaken :)

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 03:40

Nou, mijn paard kan daar niet languit (plat) in liggen. Voor een paar dagen geen ramp, maar je moet het wel willen.

Containers zijn erg duur om te plaatsen en op te halen, meer een lange termijn oplossing.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:40

Iets anders maar misschien goedkoper, kan je de paarden voor een week uit logeren sturen bij een stal in de buurt?
Ik weet niet of het mogelijk is en om hoeveel paarden het gaat, maar even out-of-the-box gedacht.

Ik heb helaas geen ervaring met tijdelijke boxen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:01

@kendra: niemand in de directe omgeving die wat stallen leeg heeft staan omdat die bijv. de paarden al op het land heeft ??

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:04

ingvdh schreef:
Iets anders maar misschien goedkoper, kan je de paarden voor een week uit logeren sturen bij een stal in de buurt?
Ik weet niet of het mogelijk is en om hoeveel paarden het gaat, maar even out-of-the-box gedacht.

Ik heb helaas geen ervaring met tijdelijke boxen.

TS wil ze IN de box en dan ga jij out-of-the-box denken. :)) Maar hier dacht ik ook gelijk aan. Tijdelijk verplaatsen lijkt me handiger.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:09

mag in vragen waarom het geen optie i ze enkele nachten buiten te laten staan? een tijdelijke schilstal et enkele palen en een zuiltje in het weiland en paardjes kunnen ook droog staan? Ik vrees dat je anders een hoop geld kwijt bent

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:08

Ik zou het er wel op gokken met 24/7 buiten in mei/juni, mits je geen enorme modderpoel hebt waar ze in staan. Zelfs al kennen ze het niet. Dan zou het voor mij spannender zijn om ze in noodstallen te zetten dan om ze langer buiten te laten op een bekende plek.
Anders is een container huren het gemakkelijkst. Betaalbaar, hoeft niet gemonteerd te worden en ze zijn zeer degelijk. Bij veel tijdelijke stallen ben ik er niet zeker van dat ze blijven staan tijdens een nachtje storm of dat de wand heel blijft als een paard er een keer tegenaan ramt. Dat overleeft een containerstal zeker wel!! Denk er wel aan dat ze erg warm kunnen worden. Dan moet je ze echt al vroeg buiten zetten en laat weer binnen, anders smelten de paarden. Serieus. Ik spreek uit ervaring. Verder ben ik echt heel erg blij dat ik destijds een containerstal heb gekozen als tijdelijke stalling. Vooral omdat ik een grotere container heb kunnen krijgen met stallen van 4 meter breed.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 16:28

Zoals ik zei: misschien kunnen ze 24/7 buiten, maar ik gok er liever niet op en wil daarom in ieder geval een stal achter de hand hebben. Stallen kunnen binnen staan, dus wind e.d. geen probleem. @_Lorette_, waar heb jij die containers gehuurd? Dat klinkt nl. wel als een realistische optie.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:30

maar waarom kunnen ze misschien niet naar buiten als je voor een inprovisatie schuilstal zorgt?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:32

Ik heb ze niet gehuurd. Voor mij was koop een betere optie, omdat het niet voor enkele dagen was... Maar er is genoeg aanbod in containerverhuur (dan wel de standaardmaten).

Ik had erg veel interesse in dit concept: http://hrg4x4.be/nl/home/plooistallen/V ... -plooistal Maar helaas was verhuur niet mogelijk in mijn woonplaats. Te ver weg. Dat zal voor jou ook gelden. Koop was wel mogelijk, maar dat vond ik te duur.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:55

Hoeveel paarden heb je staan? Als je een binnenplaats beschikbaar hebt. En de paarden kennen elkaar, kun je dan niet zelf iets in elkaar maken met schriklint of iets dergelijks?

RonaldV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 23:11

Met de mishandelende idioot die in Oost-Nederland actief is in het achterhoofd ([VSW] Politie: sluit stal en erf af tegen paardenmishandelaars), kan ik me goed voorstellen dat je je paard niet 's-nachts buiten wilt laten staan.
TS, je hebt het over paarden. Over hoeveel hebben we het dan? En kun je die niet een weekje uit logeren sturen bij één of meer stallen?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 23:34

Ik heb 6 paarden - er moeten 3 stallen 'erbij', want 3 over (daar staan in de winter onze enters/twenters). Ik kan dus proberen 3 paarden weg te brengen of 3 stallen te regelen. Voorlopig ga ik voor de stallen, maar wegbrengen is zeker een optie - net als buiten laten overigens. Ik zoek uit wat alles kost, wat het beste past en neem dan een besluit. Vandaar mijn vraag naar tijdelijke stallen, dat is namelijk het enige waar ik geen verstand van heb....

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:03

Ik denk om je zelf een plezier te doen ze eens lekker uit logeren te sturen....
Voor het jonge grut een goede leer ervaring, jij meer tijd, minder zorg, minder kosten. Want die conflexboxen etc. kosten ook erg veel.

Snachts buiten is ook een optie maar.....kom jij dan nog aan je nachtrust toe? Lol

Succes met alles!