Zadels in de auto bewaren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Zadels in de auto bewaren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 15:45

Daar ik,op mijn nieuwe stal mijn twee zadels en hoofdstellen niet kan bewaren (mijn voederhok is in de winter vrees ik te vochtig, plus diefstalgevoelig), zoek ik een goede manier op mijn zadels op te bergen in mijn auto. Het moet praktisch zijn.
Ik rij een renault trafic enkele cabine.

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 15:54

Liezel1

Re: Tuig in de auto bewaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 16:00

Heb je je tuig apart verzekerd?
Als je auto wordt opengebroken, dekt je autoverzekering dat meestal niet en je inboedelverzekering ook niet....

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 16:01

Een set om tuig op te hangen is niet erg handig voor zadels en in dat topic wordt niet gesproken over het bevestigen/bewaren in auto's..

Is het niet mogelijk om een zadelsteun op de vloer te bevestigen? Dus zo'n staande zadelsteun?

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 16:03

Ik heb wel eens van die kleine vierkante zadelkasten gezien, met ruimte voor 2 zadels/2 hoofdstellen aan het deurtje.
Niet heel erg groot en je hebt niet heel veel ruimte, maar als het alleen bedoeld is voor zadels en hoofdstellen moet het wel gaan..

Edit: zoals dit
Afbeelding
106 x 60 x 60 cm van het merk Jippa

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 19:53

Oh, inderdaad, sorry!
Het gaat om een specialized saddle, een dressuurzadel, en twee hoofdstellen. Meer hoeft er in principe niet in te hangen, de halsters en doeken enzo liggen ook op stal.
Paris: deze kast is wel interessant, ik zoek het eens op, dankjewel!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:58

Staat je auto in een droge garage of altijd buiten?

In het laatste geval lijkt het me niet ideaal voor je spullen...

Kunnen ze niet gewoon mee naar huis?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:14

Ik zou je spullen gewoon thuis opbergen/ophangen. Als je auto opengebroken wordt is alles weg en volgens mij niet verzekerd.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:16

Jelleee schreef:
Ik zou je spullen gewoon thuis opbergen/ophangen. Als je auto opengebroken wordt is alles weg en volgens mij niet verzekerd.

Precies, iemand die ik ken, haar auto was nog pas op vrijdag de 13e gestolen met haar zadel en hoofdstellen erin erbij.

Krijgt niets vergoed.........erg sneu.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 20:52

De auto staat thuis meestal in de hangar, soms eens buiten. Er is dus mogelijkheid om savonds de deuren open te zetten om te laten doorluchten.
Ze liggen nu inderdaad thuis opgeborgen, en voorlopig is het geen probleem (ik ben van woe tem zaterdag van huis weg van 8-20 uur). Dus dan rij ik niet, momenteel dien ik dus enkel op maandag en dinsdag het gerief mee te hebben.
Ik ben echter op zoek naar ander werk, en ik hoop op meer verdeelde uren zodat ik dagelijks een van de paarden kan rijden. Ik kan niet iedere keer eerst naar huis om de zadels (die moet ik dan los in de auto gooien) om dan pas door te gaan naar de paarden.beide paarden hebben een eigen zadel en hoofdstel. dus dan blijf ik wisselen...
Ik dacht eerst aan twee losse kasten, zodat ik per setje een lichtere kast heb. Die kan ik dan ook gemakkelijk in en uit de auto zetten, dus als ik weet dat ik drie dagen niet rij zet ik ze gewoon in onze hangar.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 21:13

Iemand ervaring met deze:
http://www.walltraileronline.nl/Zadelkast-750-600
De hoogte is maar 60 cm, passen daar uberhaupt twee zadels in?(75*75*60)
Deze heeft we twee steunen, en twee hoofdstelhangers.
Er staat een goedkopere op ook, 85 euro,die is 60*60*60, maar daar kan ik niet uitmaken of er twee steunen in hangen.
Iemand een idee van het gewicht?

Ik denk eventueel ook aan zo een zadelkar. Zou wel handig zijn zodat ik kar uit de auto kan trekken, naar paard toe rijden en van daaruit kan opzadelen. Ook handiger als ik de zadels even niet nodig heb om ze uit de auto te halen.
Hoe stabiel staat zon ding echter? Dat de zadels er niet constant vanaf kukelen...

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 23:10

Mijn zadel heeft wegens ruimtegebrek ook een hele tijd in mijn auto gewoond.
Ik heb hem gewoon over de rugleuning van de achterbank gehangen, geen idee of dat bij jouw auto ook zou kunnen trouwens.
Ging prima, maar erg praktisch is het niet. Daarnaast is het in de meeste auto's net zo vochtig als op stal.

ik heb nu ook zo'n zadelkast als uit de link, maar wel ander merk.
Past inderdaad precies twee zadels, een hoofdstel, en wat kleine spulletjes in. Meer ook niet.
Zwaar zijn die kasten niet, ze zijn qua gewicht wel te tillen door één persoon, maar door de grootte en onhandige vorm is dat toch vrij lastig.

Een zadelkast van 60*60*60 is te klein, dat zou ik niet doen. Ik denk dat die eerder als opzetkast oid bedoeld is.

Mungbean

Re: Zadels in de auto bewaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 23:14

Wat voor boom zit er in je zadel?
Kunsstofboom is niet namelijk verstandig in de auto ivm hoge temperaturen in de zomer.
Voor je leer is het ook niet geweldig ivm uitdrogen trouwens, maar dat overleeft het wel.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 23:17

Ik denk dat ze met een Trafic plaats genoeg heeft en niets over de bank hoeft te hangen Wolkje.

Ik zou gaan voor een goed gefixeerde (!!) zadelkast in de auto. Je kunt een aansluitende verzekering afsluiten die waardevolle spullen in de auto meeverzekerd. Heb ik ook gedaan, hier word voor omgerekend 2000 euro bij kraak of diefstal vergoed.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 23:20

Lara_Silver schreef:
Ik denk dat ze met een Trafic plaats genoeg heeft en niets over de bank hoeft te hangen Wolkje.

Ik heb m net gegoogled.
Dat ding, een Trafic, noem ik geen auto. Dat valt bij mij in de categorie bus :Y)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 23:26

Haha, dat ding :D
Acterbank heb ik inderdaad niet, dus over een rugleuning hangen is geen optie. Ik heb gewoon een grote laadbak, ruimte genoeg dus. Ik wil vooral dat ze stabiel en beschermd hangen (dus kort remmen is niet gelijk aan zadel tegen mijn tussenschot geplakt)
Ik heb een massimo dressuur 2 , en een specialized saddle. Denk dat de ss wel kunststof is.
Bij heel erg warme dagen rij ik toch niet, dan kan ik ev wel de kast uit de auto halen, dat is niet echt een probleem. Grootste voorwaarde is dat het gemakkelijk in en uit de auto kan, en dat de zadels op een deftige manier opgeborgen zijn om schade te voorkomen. Niet dat ik ze los en dubbelgevouwen uit de koffer moet plukken :D

Ik twijfel tussen een zadelcaddy, twee van die kasten van 85 euro zodat ze makkelijker in en uit te zetten zijn, of een kast van 1.20 hoog waar beide zadels samen in kunnen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 23:32

Het hoeft niet bloedheet te zijn buiten om 50 graden in de auto te krijgen.
Massimo zal niet zo'n probleem zijn, de ander ken ik niet.
Zadels die met infrarood versteld kunnen worden krimpen soms naar hun standaard (medium) maat onder invloed van veel warmte. Just warning.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 06:54

Ik had mijn spullen ook altijd in de bus, over een houten rekje van €6 bij de bouwmarkt vandaan. Die stond vast met touwtjes in een hoek. Daar over heen 2 zadels. In de andere hoek de sleg vastgebonden met hoofdstellen en halsters. Oude, lelijke deken over de zadels heen. Nooit wat mee gebeurd.