IP Camera voor in stal, welke?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

IP Camera voor in stal, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 13:15

Wij zijn via stal ons aan het oriënteren op IP Camera's en per paardenstal willen we er eigenlijk 1 wat momenteel uitkomt op 6 camera's.

Wat willen wij graag:

- Draadloos (kan wel een stroomkabeltje aan zitten maar verder niks)
- Via wifi (is aanwezig)
- Via smartphone én browser te bekijken zijn
- Liefst met audio (hoeft niet, is wel fijn)
- Met infrarood zicht voor de avonden/nachten
- Met meerdere personen tegelijk kunnen inloggen per camera
- Als het kan zo eenvoudig mogelijk te installeren, we zijn wel vrouwen. O:)

Wie kan ons helpen?

kiwiwitje

Re: IP Camera voor in stal, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:22

Je zal vooral afhankelijk zijn naar de afstanden die afgelegd moet worden en hoe goed de wifi is. Om het makkelijk en gelijk goed te maken is het aanleggen van een netwerk kabeltje het beste.

RonaldV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:08

De makkelijkste manier is als je een oude android smartphone gebruikt. die kosten niks, want je hebt hem al. En over je lokale Wifi netwerk kun je hem gewoon met je browser (op PC, tablet of smartphone) bekijken.
Is het de bedoeling om het ook over het internet te kunnen bekijken, of is het voor thuisgebruik voldoende?

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 23:28

Kan dat zo makkelijk via je telefoon?

mijn vader heeft een kleintje in zijn zaak staan ik zal eens kijken hoe die werkt, die is wel heel makkelijk.

RonaldV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 23:31

Ik weet niet of het ook met andere telefoontypes (iOS, Windows Phone) kan, maar met Android is het heel makkelijk, ja. Je hebt er niet eens een SIM-kaart bij nodig. Enige voorwaarde is dat je telefoon over Wifi en een cameraatje beschikt. Ik zal even kijken voor een beetje eenvoudige uitleg.

RonaldV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 23:42

OK, hier staat een redelijk eenvoudige beschrijving: http://www.howtogeek.com/139373/how-to- ... ty-camera/ (wel in het engels). Wat je niet echt nodig hebt is SECuRET SpyCam. de prijs zal je de kop niet kosten, maar als je alleen maar wilt kunnen zien wat er in de stal gebeurt kun je dat prima zonder dit programmaatje op je telefoon. De beschrijving van de configuratie voor dit programma kun je dus over slaan, ga maar gelijk door naar Configuring IP Webcam. Als je dat allemaal gedaan hebt kun je vanaf een computer op je eigen thuisnetwerk (dus ook WiFi) de sessie bekijken.

RonaldV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 23:49

Mocht je nou een handig vriendje (of buurman, buurjongen, broertje of zo) hebben, dan zou je ook nog kunnen proberen om het op deze manier te doen: http://lifehacker.com/build-a-wi-fi-web ... 1676229571
Deze manier (ook met een ouwe Android) is geavanceerdeer en levert je toegang vanaf het internet op. Maar de instellingen zijn ook moeilijker en als je niet goed weet wat je doet dan zou het kunnen zijn dat je je Wifi router zo in de war maakt dat hij handmatig gereset moet worden. Niet doen als je vader/vriend/partner gemakkelijk boos wordt dus. :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:43

Denk alleen niet dat je dan fatsoenlijk nachtzicht zou hebben.. En dat is wel iets wat Ts wil.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:48

Ik heb er twee, beide van de Aldi. Kosten nieuw 50,0 en werken als een tierelier. Eentje staat achter in de schuur (achter in de tuin) en heeft met de schuurdeur dicht en achterdeur nog steeds wifi.

Het nachtzicht is heel goed. Er bestaan apps voor en iedereen met het wachtwoord kan inloggen. Ze zijn van een afstand te draaien.

De dingen hoeven dus niet duur te zijn. Ik heb deze:
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... ousPage=lr

Nachtzicht in een volledig donkere kamer:
Afbeelding

RonaldV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:19

kiwiwitje schreef:
Denk alleen niet dat je dan fatsoenlijk nachtzicht zou hebben.. En dat is wel iets wat Ts wil.

Ja, daar heb je wel een punt, niet alle Androids hebben dat. Totaal overheen gelezen. |o

mizuhi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:26

Willen jullie alleen de beelden kunnen bekijken of ook beelden kunnen opslaan?

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:33

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:31

Als je de beelden op wil kunnen slaan, wel leuk met bevallingen oid, dan zul je er een recorder aan moeten hangen.

Keon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:33

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum!

Wij hebben een mooie camera gevonden incl. opname.(leuk voor bevalling idd.) Heb zelfs een map met allemaal video's welke door de bewakingscamera is gemaakt.
Misschien wel wat een duurdere camera..maar wel mooie beelden ook in het donker. Ik vindt het zelf ook handig wanneer we op vakantie zijn of gewoon even op het werk inloggen via telefoon.
Hier is een linkje naar de camera die wij hebben https://www.iris-camerabewaking.nl/winkel/complete-all-in-one-bewakingscameras/all-in-one-dome-bewakingscamera-compleet/

Gr Keon

innersense

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:16

Ik heb hier een set hangen van Hikvision HD cameraset

http://www.alarmsysteemexpert.nl/hikvis ... AlmA8P8HAQ

Deze set op advies van politie genomen. Veel camera opnames zijn bij aangiften en vervolging niet bruikbaar, deze juist wel.

Let wel: Je moet zichtbaar op ramen/deurje terrein hebben aangegeven dmv stickers dat er camera's hangen cq terreinbewaking is. Anders kan men aangifte doen wegens inbreuk en privacyschending.
We hebben zelfs op de openbare weg voor huis gericht.