Twijfel blijven of niet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ellenenemien

Twijfel blijven of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 01:00

Hoi,
Sinds ik weet dat er plek is op een oud bekende stal waar ik ooit een verzorgpaard heb gehad is.
Zit ik te twijfelen of ik mijn paard daar naar toe zal verplaatsen.
Ik heb mijn paard net 3 maanden en vind het zo sneu om hem dan weer te moeten verplaatsen.
Maar aan de andere kant ik ken die stal goed en heb altijd gezegt als ik een eigen paard heb kom ik hier te staan.
Alleen toen ik een eigen paard kocht was er geen plek daar en was het vol.
Maar nu is die kans er wel.

Maar toch ik twijfel.

Komt waar mijn paard nu staat hij lekker rustig.
En heeft hij eigenlijk wel ze plekje gevonden.
Ik zelf vind de plek ook fijn alleen de - punten zijn:
- Dat er geen bos in de buurt is. (Pas na 15 min stappen).
- Geen opbergkast is voor je spullen. (Ik heb altijd alles in mijn auto liggen).
Op de plek waar ik naar toe wil zit je middenin het bos.
Er is een ruimte waar je je spullen op kan bergen.
Verder geen verschil kwa stal overdag heel de dag buiten en s'nachts binnen op stal.
Wel is de andere stal iets duurder maar niet veel verschil.

Ik neig heel erg naar dat ik naar die andere stal toe wil gaan.
Maar omdat ik zie dat mijn paard gelukkig eruit ziet waar hij nu is vind ik het moeilijk en twijfel ik.

Wat zouden jullie doen?
Ik twijfel zo.

Guess_NH

Re: Twijfel blijven of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 01:02

Het betekend niet dat je paard daar niet gelukkig kan worden

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 01:08

Ik zie niet in waarom je je paard niet zou verplaatsen? Zolang je het maar niet elke 3 maanden doet :+

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 01:16

Maar 15 min stappen is niet zo gek veel toch? Ik moet 3km voor ik bij een (mega) bos ben.
Die kast is wel een probleem maar is daar echt geen oplossing voor?

Ik heb gekozen wat mij het beste voor het paard leek. Ik heb daarom ook de luxe van een binnenbak niet.
Verplaatsen kan altijd, als je nu verplaatst en daarmee jullie plekje hebt gevonden waarom niet? Dan verplaats je ook niet meer natuurlijk :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 07:00

Als het inderdaad een eenmalige actie is, dan zou ik het paard verplaatsen. Het is een plek waar jij je thuis voelt, en waarvan de kans groot is dat je paard zich er ook thuis gaat voelen (paarden voelen zich namelijk meestal prima op iedere plek waar ze met soortgenootjes naar buiten kunnen).

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:05

Als jij je er blijer door gaat voelen, waarom niet? Ik neem aan dat je niet 3 x in een jaar wisselt. Plus, een blijere jij = een blijer paard ;-)

xkathy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:04

15 minuten stappen vind ik echt niet veel! Je gaat hoogstwaarschijnlijk toch niet elke dag naar het bos! Zelf moet ik met mijn verzorgpaard tussen de 20/30 minuten stappen naar het bos en ook dat is makkelijk te doen!

Maar als jij hier geen kast hebt en zelf met je hart neigt naar die andere stal dan zou ik ervoor gaan! De mensen om je heen op stal zijn heeeeeel belangrijk, dat heb ik zelf ook gemerkt. Dit is je kans, grijp die aan zou ik zeggen! En liever nu na 3 maanden je paard verplaatsen en hem dan daar laten staan voor een langdurige tijd, dan dat hij hier nu 2 jaar zou staan en dan weg zou moeten :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:13

Als je echt heel zeker weet dat dit "jouw" stal is en je daar voorlopig blijft. Zou je kunnen verhuizen moet toch nog wel kunnen. Als voor het paard alles hetzelfde blijft prima toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:17

Ik zie er ook geen problemen in.
Als het paard er qua welzijn niet op achteruit gaat (dus niet langer op stal of geen contact met andere paarden), zou ik het ook overwegen. :j

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:17

Ach joh klinkt als een heerlijke stal, lekker gaan. Paard overleefd het wel.

NMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:39

Angela schreef:
Als het inderdaad een eenmalige actie is, dan zou ik het paard verplaatsen. Het is een plek waar jij je thuis voelt, en waarvan de kans groot is dat je paard zich er ook thuis gaat voelen (paarden voelen zich namelijk meestal prima op iedere plek waar ze met soortgenootjes naar buiten kunnen).

Hier ben ik het mee eens.

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:08

Ik zou je paard nog eenmaal verhuizen naar de stal waar je graag heen wilt. Je kent die stal al en je paard gaat zich er vast wel thuis gaan voelen.

ponypower12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:58

NMS schreef:
Angela schreef:

Hier ben ik het mee eens.

Ben het er ook mee eens.
Als je je daar prettig voelt zou ik je paard verplaatsen. :j