Verzekeren of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Equinext

Verzekeren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 10:03

Hallo allemaal,

Ik sta op het punt om een paard te kopen, maar zit in dubio over de verzekering. Ik weet dat het een persoonlijke keuze blijft, maar ben wel heel benieuwd wat jullie ervaring hiermee is! Of je het juist fijn vond of spijt hebt dat je het nooit hebt gedaan, etc.

Wie heeft er tips? :)

P.S. Ik weet niet zeker of het hier goed staat

MarliesV

Re: Verzekeren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:08

Ik heb het nooit gedaan, spaar elke maand een vast bedrag waarmee ik indien nodig de DA kan betalen.
Vind het idee dat een ander ook beslissingsbevoegdheid heeft over mijn paard niet prettig.

Kan me wel de keerzijde ook voorstellen. Vriendin van mij heeft aan een 'simpele' beenwond al een rekening van 1100 euro van de DA over gehouden. Daar wordt je natuurlijk niet vrolijk van als je dat vaker gebeurd. Dan is het wel fijn dat de verzekering betaald.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:10

Ik heb mijn paard bewust niet verzekerd, ook omdat het geen duur paard is. Daarbij hoor ik te vaak dat puntje bij paaltje de verzekeraar toch niet uitkeert.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:14

Ik heb mijn paar niet verzekerd, maar we (mede-eigenaar en ik) zetten elke maand een bedrag apart. Het eerste jaar hadden we ons paard wel verzekerd, maar met verzekering waren we duurder uitgeweekt dan zonder. We moesten natuurlijk de premie betalen en daarnaast waren er een aantal zaken die niet vergoed werden, vandaar de keuze het paard uit de verzekering te halen.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:14

Ik heb mijn paard ook niet verzekerd (en in die tijd heeft ze o.a. een operatie moeten ondergaan), maar wat ik heb uitgegeven aan haar weegt niet op tegen de kosten die ik over dezelfde periode kwijt was geweest bij een verzekering :j en dan heb ik toch een paard dat wel eens iets mankeert (en het dan meteen goed doet _-:( ). Dan is het daarnaast nog de vraag of ze dingen uitkeren of niet...

Als jij genoeg achter de hand hebt om 'extreme' kosten te kunnen dekken, waarom zou je dan een verzekering afsluiten?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:27

Mijn vorige ruin was verzekerd en god wst heb ik die verzekering nodig gehad!
Mijn merrie is ook verzekerd, maar tot nu toe niet nodig gehad. *klopt af

Mijn paarden zijn verzekerd bij van Bierum

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:51

Ik zou nooit mijn dier verzekeren ! Lees maar eens via bokt de topics door, je word er soms uit gegooid onterecht etc. Nee ik zou gewoon zelf een potje sparen, en dat zelf bijhouden. Als er een rekening echt heel hoog is , dan kan je altijd wel met de dierenarts regelen dat je in delen kan betalen. Dat beter als dat je maandelijks betaald, en na half jaar of jaar eruit gegooid word. Er zijn zoveel kleine letters dat dit tegenwoordig heel vaak gebeurd..

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:59

Ik heb mijn paard verzekerd bij een Onderlinge. Alleen voor de dood. En dus betaalbaar. Gisteren heb ik haar laten inslapen na 17 jaar en van het geld laat ik haar cremeren. Uitkering is geen enkel probleem en ze deden totaal niet moeilijk.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:02

Heel simpel: verzekeren doe je datgene waarvan je de kosten niet kunt overzien en/of dragen.

Kijk ook heel goed naar de voorwaarden!! Maak enkele rekensommen en kijk wat een serieuze ingreep je alsnog kost. Heb oog voor zaken als uitkering per voorval, uitkering per jaar, eigen risico, uitsluitingen en redenen om een paard uit de verzekering te gooien.

de zoekfunktie op bokt levert ook een boel info!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:09

Aangezien hier pasgeleden topics over zijn geopend waarbij antwoord wordt gegeven op deze vraag plaats ik hier een slotje. Hieronder een aantal topics met informatie, meer topics kunnen via de zoekfunctie gevonden worden.
_Mari_ @ [TAO] Verzekeringen
C_arola @ [TAO] FAQ TAO