paard wil niet op stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rosalie39

paard wil niet op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 18:08

hallo!

het gaat niet zo goed met de hoeven van mijn merrie omdat ze vaak erg nat zijn. tot nu toe staan mijn pony's dan ook altijd op de wei met een inloopstal.
de hoefsmid zei dat het slim is om regelmatig de pony op stal te zetten maar dat gaat altijd maar een korte tijd goed. ze vind het nooit leuk op de stal en maakt een boel lawaai en soms wat kapot. op een begeven moment als ik de pony wil pakken probeert ze mij een schop te geven en gaat ze vervelend doen.
heeft er iemand tips om haar makkelijker op stal te zetten of het aangenamer voor haar te maken?
ze heeft een stal van ongeveer 5-3 meter met dik pak stro, hooinet, speeltje en waterbak. heb ookal geprobeerd om haar met een andere pony op stal te zetten en dan is ze wel iets rustiger maar krijg ik haar ze volgende keer weer niet te pakken.

Angela

Re: paard wil niet op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:06

Kun je buiten niet een stukje afzetten waar ze net zo droog staat, maar zicht houdt op de anderen?

rosalie39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 21:16

nee want dan blijft het niet droog maar word het een grote modderpoel en dan wil ze daar ook niet in.

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:18

Of een stuk buiten verharden?

Equinext

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:07

Misschien helpt het als je haar af en toe uit de wei haalt zonder haar op stal te zetten, maar gewoon een stukje gaat lopen, even poetst of wat lekkers geeft. Dan leert ze dat er ook leuke dingen gebeuren wanneer ze uit de wei gaat :) Dan kom je misschien van het schop/wegren-probleem af en kan je haar uiteindelijk samen met een ander op stal zetten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:20

Op stal eten geven, dan wil ze snel erg graag op stal :D

rosalie39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 17:43

Equinext schreef:
Misschien helpt het als je haar af en toe uit de wei haalt zonder haar op stal te zetten, maar gewoon een stukje gaat lopen, even poetst of wat lekkers geeft. Dan leert ze dat er ook leuke dingen gebeuren wanneer ze uit de wei gaat :) Dan kom je misschien van het schop/wegren-probleem af en kan je haar uiteindelijk samen met een ander op stal zetten.

dat is helaas geen mogelijkheid want de stal grenst aan de wei en de straat/bos is precies aan de andere kant dus ze weet meteen wanneer ze naar de stal moet

rosalie39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 17:43

DubbelDun schreef:
Op stal eten geven, dan wil ze snel erg graag op stal :D

dat ga ik maar eens proberen dan!