Mijn 24 jarige merrie blijft soms in stal liggen, omdat ze het idee heeft niet op te kunnen staan vanwege een gladde vloer. Hopelijk heeft ze met staltegels wat meer grip en komt dan makkelijker overeind. Ik ben daarom op zoek naar staltegels met een ruw oppervlak. Wie weet waar ik deze het beste kan kopen?
We hebben goede ervaringen met de Belmondo Trend stalmatten, deze stroeve puzzle-matten hebben een noppen profiel aan de onderzijde waardoor ze zeer comfortabel zijn. De Belmondo matten zijn goed vloeistofdicht en kunnen gebruikt worden op vlakke vloeren zonder afvoer. Uiteraard moet je een dunne strooisellaag gebruiken om de urine op te vangen. http://www.cavalo.nl/stallen/stalmatten ... -cm-2.html Als je een vloer hebt met afvoer is een doorlatende mat zoals de Regupol stalmat geschikt. http://www.cavalo.nl/stallen/stalmatten ... almat.html ook hier adviseren we een strooisellaagje.
Vlinder2009
Geplaatst: 28-03-15 21:31
Ik heb ze recent, 2e hands via internet (stratenmakersbedrijf). Matten van 1 x 1, 7 cm dik, doorlatend. Tot nu toe bevallen ze goed. Makkelijk schoon te maken, gewoon vegen. Mestballen haal je er makkelijk vanaf.
ikkeniet
Geplaatst: 29-03-15 21:19
Ik heb in mijn stal 4 cm waterdoorlatende tegels liggen. Aan de voorzijde zit een goot om de urine af te voeren. Bij mijn PRE werkte dat fantastisch. Deze was heel schoon, maar wou graag een beetje stro eroverheen ivm met opspatten bij het plassen. Ik gooide iedere week water met een scheutje zeep over de matten heen. En daardoor totaal geen last met ammoniakgeur. Koste me nog geen baal stro per week. Mijn volgend paard was een Groninger die heel vies was. De goot zit iets verstopt en daardoor kon ik heel slecht de matten schoon maken. Waardoor er een ammoniakgeur bleef hangen. Helaas kan ik de matten niet gebruiken zoals ze bedoelt zijn, en heb ik de Groninger op vlas gezet. Wat me 2 of 3 balen kostte per week. Ik wil komende tijd de matten de stal uithalen en proberen de verstopte goot door te steken. Zodat de volgende herfst en winter de matten weer goed gebruikt kunnen worden.