Paard snel droog krijgen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Paard snel droog krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 15:09

Er komt straks iemand mijn pony scheren maar ik had er niet op gerekend dat het zou regenen vannacht dus een natte pony. Niet handig... Heb haar vanochtend meteen op stal gezet en droog gewreven. Haar buik is helemaal nu droog maar haar rug is nog wat vochtig (of vettig). Hoe krijg ik haar snel droog? Zat er al aan te denken om te fohnen maar dat lijkt me ook niet het meest ideaal.

Wie o wie heeft er tips?

Het kan ook zijn dat ze wat vettig op haar rug is inplaats van nat/vochtig. Ze is over het algemeen nog al vettig vergeleken met de andere pony vind ik. Valt een vettige vacht wel te scheren?

jaleesa89

Re: Paard snel droog krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 15:12

een vette vacht is redelijk vervelend om goed te scheren (hoe schoner hoe gemakkelijker zeg maar) maar moet verder geen problemen opleveren, zeker voor iemand die het vaker doet.
Snel droog krijgen, stappen aan de hand (als het droog is he) lijf word warm en daardoor droogt ie sneller. Fohnen vind ik erg dapper van je :')

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 17:13

zweetdeken op

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 19:09

Pony is geschoren hoor :D.

jaleesa89 schreef:
een vette vacht is redelijk vervelend om goed te scheren (hoe schoner hoe gemakkelijker zeg maar) maar moet verder geen problemen opleveren, zeker voor iemand die het vaker doet.
Snel droog krijgen, stappen aan de hand (als het droog is he) lijf word warm en daardoor droogt ie sneller. Fohnen vind ik erg dapper van je :')

Heb je tip opgevolgd! Had geen tijd meer om te reageren had het druk vandaag. Maar ik ben inderdaad gaan stappen. Toen de persoon smste dat ze met een half uur zou komen heb ik toch maar de föhn gepakt. Het werkt echt verschrikkelijk goed! Ze was in een mum van tijd droog. Zou je het zelf niet aandurven?

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:52

Haha ik werk met sportpaarden die hoog in het bloed staan, denk niet dat ik bij die met een fohn aan hoef te komen. Maar top dat die van jou zich gewoon liet fohnen, das toch maar weer 1-0 voor de huis tuin en keuken pony :)

SanneRex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 22:02

Wat een brave pony haha! Ik zou het ook niet durven 8-)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 10:09

Haha maar een föhn maakt een stuk minder herrie dan een scheerapparaat :')

mijn pony vind alles wat ze nog niet kent eng. Ik heb meestal zo iets van: gewoon doen en doen of het de normaalste zaak van de wereld is. Tot nu toe is me dat niet tegen gevallen. Ze was ook nog nooit geschoren dus 2 prestaties op 1 dag xD

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 10:21

Fohn,...hahaha...briljant.

Mooi dat het gelukt is.