elenaMM77 schreef:ik zou eerst aan haar conditie werken..
longeren, draven, balkjes, kruisjes
+ basis werk
en daarna pas het dresuurwerk boven gewoon gymnastieren oppakken..
Z oefeningen verlangen van een paard dat zo lang heeft stilgestaan.
ik heb het al benauwd en zweet alleen al bij de gedachte..
wat dacht je van lekker naar buiten, lekker lang instappen, een draf opbouwschema.. waarbij je wat schoudercontrole oefeningen onderweg doet als afwisseling.
Ik heb vroeger sub top niveau gezwommen.. maar zelfs onder schot zwem ik nu geen tijd van onder de 1.30 minuut op de 100m vrij (mijn tijd was toen ik twaalf was 1.10.02).. en denk dat ik halverwege de 800meter hyperventilerend uit het water gehezen kan worden..
------------
heb je ook goed doorgevraagd waarom het paard uit de Z is gehaald en op rust is gegaan?
Voor hetzelfde geld kon hij dat werk gewoon niet aan, of niet meer aan?
------
mijn paardje (heb ik een maand) heeft ook Z gelopen, maar de verkoopster zei al eerlijk, stel je daar niet teveel van voor, hij kan het wel, maar is er op de verkeerde manier ingereden waardoor hij daar in de staak is gegaan.. daar als in 'in de Z', hierop heeft de verkoopster m 'gekocht' om 'te redden' uit de dressuursport op dat moment (verkoopster heeft het paardje ooit geboren zien worden, dus een emo aankoop)
ik ben nu vooral bezig met hem richtrechten en van daar uit zien we wel wat we gaan doen en hoever..
Ik ben ook heel erg bezig met het rechtrichten, sommige Z-oefeningen omdat ik merk dat haar motivatie dan groter wordt en juist daar meer energie uit voorkomt dan wanneer ik alleenmaar rondjes rij. Ik ben ook erg veel bezig met longeren en balkjes lopen en dat verloopt prima, na drie kwartier longeren zweet ze nieteens zo heftig erg. Maar de eigenaar is steeds gaan minderen met rijden puur vanwege haar Studie en ze wilde haar eigenlijk niet weg doen en daarom heeft het nog zo lang geduurd. Maar ze heeft zelf altijd met haar op Z getraind.