Ik zet mijn paard tegen 7:15 buiten, het is dan nog erg frisjes. Dus ze staat dan met deken. Maar tegen een uur of 1 is het weer te warm voor de deken. Wat doe je dan? Ik kan niet zo even weg van m'n werk natuurlijk. Hou je dan gewoon de deken op? Of zonder deken naar buiten? Ze heeft een 0 grams regen deken op. Het is een fries.
Groetjes
kking
Geplaatst: 20-03-15 08:14
Ademende deken op doen is mijn oplossing. Heb alleen maar Bucas voor mijn paard.
Als het smiddags lekker weer is sochtends de deken al af doen. Als het droog is zal hij niet zo'n moeite hebben met zich warm houden.
smurffie
Geplaatst: 20-03-15 08:47
0 Gram is kouder dan geen deken, het helpt alleen bij regen en wind. Dus als je daar al even onder staat kun je hem prima af doen. Verder is er een centraal deken topic (wie staat er al in de dekens) en zijn losse topics niet de bedoeling.
Sanniejtjuh
Geplaatst: 20-03-15 08:47
Als ze nu alleen een nul grams deken op heeft kan je die makkelijk aflaten. Afgezien dat ze er droog onder blijven geven niet veel warmte ( sochtends dan ) Wil je een deken ophouden dan moet je er inderdaad 1 hebben die goed ademt om te verkomen dat ze het te warm krijgt. Echter verscheelt dit natuurlijk per paard. Maar mits ongeschoren hebben ze het echt niet snel te koud.
Fionami
Geplaatst: 20-03-15 08:48
Mijn fries staat al zonder deken.overdag is het minimaal 10 graden.maar ik heb dan ook gedurende winter maar een 100 gram regendeken op hem gehad.