Bemesten en inzaaien van weide

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xWouter

Bemesten en inzaaien van weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 17:59

Hoihoi,

Ik vroeg me af wat andere bokkers ongeveer kwijt zijn voor het laten omploegen, bemesten en inzaaien van hun stuk wei. Wij hebben een weide van ong 1 hectare en vroegen ons af of wij er wel een goede prijs voor betalen.

En tips van bedrijven/boeren die dit doen omgeving Oosterhout / Breda zijn altijd welkom :)

friesiszwart

Re: Bemesten en inzaaien van weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:24

Hiervoor kun je het beste een plaatselijke boer of loonwerker benaderen. Uren van loonwerker scheelt heel erg in de verschillende regio's.

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:03

Bij mij zijn ze nu bezig.

Ik heb eerst laten frezen, daarna 40m3 champost (wel zelf verdeeld), gisteren hebben ze koeienmest er op gereden, nu zijn ze aan het spitten en als het goed is vandaag of morgen inzaaien.
voor het graszaad ben ik alleen al ruim 300 euro kwijt. Champost zou 45 euro kosten. en ik moest voor het bewerken ongeveer 90 euro tellen, per handeling.

Ik zou dan rond de 700 euro uit komen voor 8000 m2.
Volgende week zal ik de rekening wel krijgen en dan weet ik het precies

Zidore

Re: Bemesten en inzaaien van weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:57

Ik vind het mooiste als je je eigen mesthoop (na 1 jaar composteren) over je land uitrijd, of laat uitrijden. Dus dat als het gaat om bemesten. Verder zou ik de loonwerkers in de buurt allemaal benaderen en vragen wat het kost. Het kan best veel verschillen en dat antwoord vind je hier niet op bokt.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 09:58

Zidore schreef:
Ik vind het mooiste als je je eigen mesthoop (na 1 jaar composteren) over je land uitrijd, of laat uitrijden. Dus dat als het gaat om bemesten. Verder zou ik de loonwerkers in de buurt allemaal benaderen en vragen wat het kost. Het kan best veel verschillen en dat antwoord vind je hier niet op bokt.

Ik hoef ook geen antwoord te hebben op hoeveel het gaat kosten. Ik vroeg me gewoon af wat menig bokker hieraan kwijt is.