Voederbieten bijvoeren of nog iets anders?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole66

Voederbieten bijvoeren of nog iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 17:46

Beste allemaal,

Ik heb een vraag over voeding voor mijn paard waar ik niet goed een antwoord op vind. Mijn paard is oud (23) en heeft de ziekte van Cushing. Hiervoor krijgt 'ie pilletjes en die helpen heel goed. Maar toch wordt hij in de winter altijd magerder, dus ik wil 'm graag wat meer bijvoeren.

Droge brokken mag 'ie echter niet, want die krijgt 'ie niet meer weg (het is een ouwetje ;-)) en ik kan er zelf niet elke dag heen met geweekte brokken (hij staat te ver weg van mijn huis, in een weiland met z'n beste maat en verder van alle gemakken voorzien, inclusief een fikse dagelijkse portie hooi). We voeren 'm nu ongeveer 3x per week extra brokken bij die we vooraf weken. Vindt 'ie overigens heerlijk :D .

Wat kan ik 'm nu het beste bij gaan voeren? Voederbieten zou super zijn, want die kan de boer er gewoon bijgooien zonder dat ze geweekt moeten worden. Maar hoeveel voedingswaarde zit daar nu eigenlijk in? En weet iemand nog andere tips en slimme voedingsmiddelen die dagelijks bijgevoerd kunnen worden zonder dat we die voor hem moeten weken? Iemand ideeën?

Tx! Nicole

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Voederbieten bijvoeren of nog iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:52