afknippen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

myandalusier

afknippen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 21:44

Hallo

Klopt het dat wanneer je het haar van je pony wegknipt dit dikker terug groeit? En vooral is de kans dat het langer terug groeit groter ?(vlecht het in )

Lara_Silver

Re: afknippen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:47

De lengte is genetisch bepaald, haar zal dus niet langer terug groeien. Uiteraard zal het haar, vooral als het kort is en nog niet valt, dikker zijn, omdat de punten nog niet aan grote slijtage (wat ze dunner maakt) bloot gesteld worden. Daarom moet ik bijvoorbeeld de manen van mijn pony uitdunnen om een mooi vallend sportkapsel te kunnen maken.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:49

het groeit niet dikker weer terug, maar het lijkt meestal wel iets voller. Is bij je eigen haar ook zo als je de puntjes af laat knippen.
Het groeit ook niet langer terug.

Het is een kwestie van natuurllijke aanleg, hoe lang/dik de haren (manen/staart) zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:51

Nee. Het LIJKT in eerste instantie alleen dikker, omdat je de eerste tijd dan nog geen afgebroken en afgeschuurde uiteinden van de haren hebt.

hynderfrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:54

Hoe dik de haardos wordt en hoelang deze kan worden is genetisch bepaald, erfelijke aanleg dus.

Door het haar te knippen of bij te punten kan het wel iets dikker gaan lijken omdat je dan de dunne punten wegknipt. Het is net als bij mensenhaar. Wanneer je je eigen haar bijvoorbeeld iets korter knipt lijkt het waarschijnlijk wat voller en dikker. Door zo nu en dan de puntjes te knippen lijkt het mooier en dikker en wordt het mooier lang, omdat je de dunne en gespleten punten wegknipt.

Mijn tip voor mooie lange manen is om het dus te laten groeien in plaats van het kort te knippen. Er zijn nog wel een aantal topics over het kweken en mooi houden van lange manen bij paarden. bijvoorbeeld: lange manen fries mooi houden

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 21:58

Oke bedankt ! Dan ga ik het niet knippen :)