Oke met een beetje staart Ik ga binnenkort voor een tijdje helpen met het verzorgen van een welshxnew forest pony, Omdat de eigenaar even niet genoeg tijd heeft. Maar hij heeft een beetje een zielige staart. Hoe kan ik het beste zijn staart weer mooi krijgen. Ik dacht eraan om het misschien voorzichtig uit te pluizen en er een vlecht in doen. Graag tips
Door wat pech heeft mijn paard ook een korte start, die startwortel masseer ik met klitwortel haarlotion van Kruidvat en ben echt blij met de resultaat Haar start is mooi glanzend aan het groeien
Verder doe ik geen vlecht erin of knippen... gewoon los en natuur doet de rest
Als de staart heel lang maar dun is kan knippen wel helpen. Paarden gaan namelijk nogal snel op hun staart staan bij het opstaan, achterwaarts gaan,... als die te lang is. Als je er een stuk vanaf haalt kan dat niet meer en zullen er minder haren uit getrokken worden
BlondjX
Geplaatst: 14-03-15 21:02
regelmatig knippen lijkt me inderdaad niet echt helpen omdat het volgens mij niet sneller gaat groeien daarvan. Wel altijd voorzichtig zijn met de staart natuurlijk en er niet te veel aan zitten als het niet nodig is maar dat was je denk ik sowieso al niet van plan ;p van goede crematies of dingen weet ik verder niet zoveel. Succes ermee (; hoop dat t gaat lukken