Momenteel heb ik de paarden 24/7/365 op het weiland lopen, maar dat wil ik ('s winters) graag anders gaan doen. Omdat ik de paarden liever niet in de bak heb lopen, zou ik graag een track rondom de bak aanleggen. En als ik dan toch bezig ben, wil ik graag het weiland in 3 delen opdelen. Maar wel zo dat de paarden ook altijd in de tweede schuilstal kunnen komen, en altijd op het verharde plaatje, waar de waterbakken en slowfeeder staan
Ik heb een werkelijk prachtig plaatje geproduceerd mbv google maps en paint

Is dit idee wat? Qua loopruimte? Zelf heb ik een paard en een pony, en zou nog wel 1 of 2 pensionplekken willen aanbieden. Op dit plaatje is de bak dus 20*40 uitgemeten. Weiland 3 is uiteraard groter, maar paint en ik konden het niet helemaal eens worden

Hoe breed zou een track moeten zijn?
Ik heb bedacht de boel uit te graven, een dun laagje puin te storten, waterdoorlatend doek, en dan zand. (bak laat ik door loonwerker aanleggen) Als hek van de bak rubber, en een zandkering van rubber, en de paden buitenom afgezet met stroomdraad. De paden krijgen een zandkering van bielzen.
Op deze manier kunnen de paarden 's winters lekker scharrelen, dan wil ik ook een slowfeeder bij de schuilstal zetten, en zomers kunnen ze dan altijd via de track vanuit het weiland op het plaatsje komen, en bij de schuil- en inloopstal, terwijl ik dan een deel van het land kan laten herstellen.
Maar goed, manlief zegt, is goed schat, als jij dat zo wilt

Ik ben vast allerlei informatie vergeten, dus vraag gerust. Dit project in ontwikkeling spookt door mijn hoofd, en dan word ik wat warrig

Edit: Al wat vergeten. Het land is grotendeels gedraineerd, en ik zou de track daar waar geen drainage ligt liever niet verder dan -puin, doek, zand- draineren.