wisselen van stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NatalieLot

wisselen van stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 10:01

Hallo,

Wegens dat mijn paard niet braaf zou zijn en te veel moet eten moet ik nu van stal wisselen.

helaas heb ik nogal redelijk veel eisen in mijn ogen en ben ik misschien te veeleisend met een nieuwe stal zoeken?

Mijn eisen zijn:
Vlakke weides
geen prikkeldraad
paarden aan de hand buiten zetten
genoeg ruwvoer tot beschikking en fatsoenlijke grasweides
minimaal 8 uur buiten staan in de winter
Dat er goed op ze gelet word

Nu vind ik zelf mijn eisen wel meevallen maar hoe kijken jullie
hierna?

Ik moet er wel bij vertellen dat mijn paard een beetje dom is haha,
maar ze is al een keer in de prikkeldraad blijven hangen en ze glijdt heel snel uit zodra het een beetje modderig is en de wei niet vlak is.
ik wil dus echt alleen het beste voor mijn paardje.

Anoniem

Re: wisselen van stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:04

Ik vind dat heel normale eisen. Maar de redenen waarom je weg moet, zijn nogal bijzonder. Heb zo'n vermoeden dat daar meer aan de hand is ?

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 10:11

Ze heeft met carnaval tegen het tussenschot getrapt en moet daarom weg, het tussenschot is nu een beetje scheef, daarbij moet ze inderdaad veel eten maar ik zie dit niet als probleem,

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:16

NatalieLot schreef:
Ze heeft met carnaval tegen het tussenschot getrapt en moet daarom weg, het tussenschot is nu een beetje scheef, daarbij moet ze inderdaad veel eten maar ik zie dit niet als probleem,

Vraag is dan waarom ze daar tegen getrapt heeft. Mijn paard heeft er ook voor gezorgd dat het tussenschot op de vorige stal scheef was, kreeg ik een grote mond. Maar toen ik teruggooide dat hij zijn buurvrouw gewoon niet mag, dat dat nog net niet op zijn voorhoofd geschreven staat, maar dat de staleigenaar daar niks mee deed was het ineens wel geoorloofd dat die wand zo scheef was. Want tja, paarden verplaatsen naar een andere stal was te veel moeite. Dus het is ook maar de vraag waarom ze dat heeft gedaan.. verveling, gebrek aan eten/afleiding, stomme buren, gewoon een keer, etc..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:17

Beetje vreemd? Je stalling is incl ruwvoer?
een pensionhouder die op z'n centen zit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:21

NatalieLot schreef:

Als (!) dit echt volgens jou de reden is, zou ik toch nog even in gesprek gaan en wat verder doorvragen. Dit is geen reden om een pensionklant weg te sturen.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 10:28

Er stond inderdaad een ander paard naast die haar uitlokte die is nu weg en is alles ook weer goed maar toch blijf ik ook liever niet, het is maar een hele kleine stal en ze vind mijn paard verschrikkelijk dus ze is haar liever kwijt dan rijk. De staleigenaar is ook een goede vriendin van me, en noujh hierdoor voel ik me nu ook niet meer gewenst en ik weet ook niet hoe ik moet kijken tegenover de vriendschap

Blue_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:30

Ieder paard kan wel eens tegen de wand schoppen. Dat is nog geen reden om iemand te verplichten om zijn paard te verhuizen, dat is het risico van paarden houden. Ook de reden dat ze te veel eet is rond uit belachelijk. Als het zo moet zou ik er voor geen goud meer willen staan. Wat word dan de volgende reden, dat je paard überhaupt op stal staat of eet?
Trouwens jou eisen zijn helemaal niet vreemd en je bent zeker niet te veeleisend. Een deel van de dingen die jij noemt zijn ook eisen die ik zelf heb.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 10:34

Ja dat is het ook, ik wil er ook niet meer blijven staan. Puur voor dit, voel me ook niet meer gewenst.

Maar mijn eisen zijn dus normaal haha, dacht echt dat ik te veeleisend was want kan zo slecht wat vinden, ik ga vanavond bij een stal kijken die 20min verderop ligt, ik sta nu 3 min van huis uit, dus dat word wel wennen. Maar ik wil voor haar het beste!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:36

Ik vind je eisen zeker niet veeleisend, dit zou ook voor mij gelden.
Achter prikkeldraad is echter een 'no go' voor mij

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 13:38

friesiszwart schreef:
Ik vind je eisen zeker niet veeleisend, dit zou ook voor mij gelden.
Achter prikkeldraad is echter een 'no go' voor mij

Klopt voor mij nu ook. Mijn merrie is vorig jaar augustus bij de huidige stal in de prikkeldraad blijven hangen en hiervan heb ik nog steeds een wond aan haar achterbeen. Hierdoor wil ik mijn paard nooit meer achter prikkeldraad hebben.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:44

Een heel normaal lijstje :j

Een paard met te weinig eten opsluiten in een te kleine stal, die bij één trap al uit model is, is reden genoeg om op te stappen :j

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 14:34

Shirley schreef:
Een heel normaal lijstje :j

Een paard met te weinig eten opsluiten in een te kleine stal, die bij één trap al uit model is, is reden genoeg om op te stappen :j

Ze krijgt genoeg he! Meer dan alle andere bij elkaar omdat ze dat nodig heeft. En de stal is ook groot genoeg.
ze heeft tegen het ijzer getrapt en daarom is de stal nu scheef