wanneer dit topic hier niet goed staat mag het verplaatst worden Zoals de titel luidt, heeft iemand hier ervaring met de isotronic verdrijver voor ongewenste dieren waaronder mollen? Op http://www.selectshop.nl/isotronic-verd ... ieren.html is dit ding nu in de aanbieding voor 25 euro maar ik kan nergens ervaringen vinden dus ik dacht probeer het hier eventjes. Wat ik ook graag zou willen weten is wat voor bereik dit ding heeft, is dit echt voor een stuk land of maar een klein gazon? Stel nu namelijk dat iedereen laaiend enthousiast is dan neem ik de gok en koop ik er gelijk 2 maar ik zou het zonde vinden om iets weg te gooien wat op voorhand waarschijnlijk al niet goed gaat werken. Ik kan met het desbetreffende bedrijf helaas alleen maar mailcontact leggen en de aanbieding is nog maar geldig tot en met morgen en zij reageren dan vast te laat ben ik bang.
Wij hebben soortgelijke dingen in de grond staan. In het begin werkte het wel, maar dan gingen ze alleen weg bij de verjager en hadden we ze alsnog in een ander deel van de tuin of de wei. Inmiddels heeft het helemaal geen effect meer. De hele buurt heeft last van turbo adhd mollen. De holshopen zijn nu ook wel drie keer zo hoog en zo breed. Soms kan ik echt niet geloven dat het door zo'n klein diertje wordt gedaan. We hebben overigens ook al meerdere malen klemmen gehad, maar daar zat bijna nooit wat in, terwijl het echt stikt van de mollen.
Wilawander
Geplaatst: 06-03-15 10:28
Hier kwamen de mollen zelfs omhoog op de plekken waar ze stonden en vielen ze om..
DubbelFun
Geplaatst: 06-03-15 10:28
Klemmen plaatsen is een kunst Je hebt klemmen voor hopen (vertikaal) en voor gangen (horizontaal). Als je die verkeerd gebruikt lukt het al niet. Verder moet je een 'verse' gang/hoop uitzoeken. De klem moet je ook niet met je handen beetpakken, maar met bijv. tuinhandschoenen (ruiken naar aarde) of ik doe altijd mijn paardenuitmest handschoenen. Die geven ook zo hun eigen l'eau de chevaux af
Verder heeft het geen zin om een klem langer dan 3 dagen op dezelfde plek te laten staan en hij moet natuurlijk goed 'op scherp' staan Bij klemmen in gangen zet ik altijd een omgekeerde emmer + steen er boven zodat het donker blijft.