paard met grasmasker 24/ 7 buiten.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jansje73

paard met grasmasker 24/ 7 buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 13:52

Hoi Bokkers , hoe lang kan een paard met een grasmasker aan lopen als het paard 24/ 7 buiten loopt op de weide ? Ik heb een Greenqaurt grasmasker met een halster erbij. Mijn paard is echt te dik en eet heel de dag door. Mijn paard loopt aan een openbaar weiland in een woonwijk en mensen brengen wel wat brood waardoor het afvallen van mijn paard te langzaam gaat.

De DA heeft me het advies gegeven om mijn paard per direct een grasmasker aan te doen.

Ik hoor jullie wel hoe lang de grasmasker om mag.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:55

Er is al een topic hierover.

Daar staan heel veel informatie over grasmaskers, is dat iets voor jou?

Bij mijn paard kon dat gewoon hoor, is ie ook voor bedoelt als ie 24/7 op het land staat, liever voorkomen dan genezen.

Wel moet je ervoor zorgen dat het comfortabel zit en dat wordt meten en passen en of verschillende soorten uitproberen.

aktito

Re: paard met grasmasker 24/ 7 buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 01:10

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 01:16

Mijn pony kreeg er flinke wonden van, echt de blaren op de lippen. Kies een goed passende, misschien is het dan wel te doen. Ik vond het best sneu, het masker frustreerde en deed zeer, meerdere geprobeerd.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 01:21

Die van mij heeft vorig jaar een masker opgehad, gelijk 24/7. Inderdaad de pasvorm moet goed zijn maar ideaal. Zij moest afvallen, met beweging ging dat niet lukken. Alleen al door het masker is ze zo een goede 150 kilo afgevallen in een half jaar.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 01:30

Greenguard vind ik zelf niet fijn omdat die de tanden beschadigt. Ik heb er zelf 2 met veel ruimte rondom de neusgaten en een speciale rubberen (dieet)plaat die zorgt dat de tanden niet beschadigt raken. Mijn shet heeft echter uitgevogelt gekregen hoe hij meer binnen kan krijgen door bij de neusruimtes te gaan eten, daardoor heeft hij schaafwonden gekregen. Maar het maakt niet uit of ik dat 24 of maar een paar uur om houd. Mijn haflinger (zelfde masker) heeft nergens last van want zij doet dat niet.

Maar ik zou dus zelf niet een greenguard gebruiken :

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 15:10

VS > VSW

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:17

Ik gebruik er hier een de zomermaanden ook één voor mijn merrie. Dat houd haar grasinname iets binnen de perken. Ze draagt hem ook gewoon 24/7. Ze moet wel altijd aan het begin van het weideseizoen wat eelt kweken op haar lippen, maar anders rijst haar gewicht helemaal de pan uit.

SavvyPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:47

Ik had bij mijn paard eerst ook een graasmasker omgedaan. Ze reageerde er heel slecht op. Ten 2e vind ik het ook niet vriendelijk naar het paard toe.... De beste oplossing is veel bewegen en veel met m lopen. En misschien een bordje ophangen dat ze geen brood moeten voeren?

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 19:13

SimchaKatie schreef:
Ik had bij mijn paard eerst ook een graasmasker omgedaan. Ze reageerde er heel slecht op. Ten 2e vind ik het ook niet vriendelijk naar het paard toe.... De beste oplossing is veel bewegen en veel met m lopen. En misschien een bordje ophangen dat ze geen brood moeten voeren?

Bordjes op hangen daar hebben we ook aan zitten denken , de weiland is erg groot en kunnen er op veel plaatsen bij. De weg aan de weiland hebben we bij veel huizen die daar tegenover liggen al eens een brief met daarin geschreven geen brood of gemaaid gras of ander groente afval niet meer te geven , helaas heeft het niet geholpen en had met een van die mensen grote ruzie.

SavvyPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:35

Toch moeten die mensen zich er wel aan houden. Ik denk dat je misschien nog een brief moet gaan schrijven. En ik zou wel bordjes ophangen :) Nu gaat het ten kosten van jouw paard :(

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:45

Kun je niet iets aan je weidebeleid doen? Strookbegrazing bijv?
Bordjes ophangen met zwaar allergische reacties dus niet bij voeren

Xliesje13X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:54

Ik heb geen verstand van graasmaskers. Maar wat ik zou doen is een extra draadje spannen bij de plaatsen waar de mensen bij kunnen. Zodat de paarden het voer niet meer kunnen geven. Maar de mensen kunnen natuurlijk ook met eten gooien :\
Verder zal ik bordjes ophangen en brieven sturen maar dat heb je al gedaan. Verder weet ik het ook niet :\

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 09:13

Mijn paardjes hebben al eens apart gestaan van de groep en waar mensen niet gemakkelijk iets konden voeren. De wei een deel afzetten wordt wel lastig en waar ze water drinken in de paddock ligt aan de weg. Ik ga bordjes maken en nogmaals een brief sturen en in de hoop dat ze nu niks meer gaan geven. En als ze gaan lopen klagen om dat we nu zeikers zijn omdat daar al ruim 40 jaar paarden lopen dan heb ik mijn antwoord klaar. 40 jaar geleden hadden ze boeren verstand , nu in deze tijd weten ze veel meer over paarden.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:04

Mijn Tinker loopt 24/7 met de GreenGuard. Hij blijft dus altijd om, tenzij pony het halster / de riempjes sloopt. Mijn pony krijgt er gelukkig geen wondjes van en kan er ook hooi mee eten. En let erop dat ze wel uit de automatische drinkbak kunnen drinken. Mijn pony kan dat wel. De voortanden slijten wel wat door het graasmasker, maar de paardentandarts vond dat geen probleem.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 07:45

Mijn pony's kregen ook de greenguard 24/7 om. Totdat een ander paard ze er van verloste. Heb de halsters helemaal met touw moeten vastzetten en in de manen moeten vlechten en toch kreeg mn shet hem eraf.
Hij had inmiddels geleerd dat als hij naar een ander paard ging die het halster bij het kopstuk vastpakken en mn shet trok terug :')

Paard maakte er een leuk spelletje van.
Uiteindelijk zo vastgemaakt dat mn shet bijna gescalpeerd werd en dat leek te werken.
Alleen toen begonnen bij allebei de voortanden heel erg te slijten.
Heb er daarom voor gekozen om ze niet meer 24/7 op gras te houden maar op een paddock.

Strookbegrazing was geen optie en mede door het slijten van de tanden en de martelwerktuigen die ik ervan moest maken besloten om ze niet meer zo te houden. Er viel niet tegenop te bewegen om ze slank te houden.