joyce83 schreef:Mij lijkt dat duidelijke afspraken maken wel handig is. Te denken aan:
- wie voert, mest uit.
- mag pensionklant zelf aan de voorraad hooi/stro/vlas/zaagsel
- wat zit er in de prijs
- heb je zelf nog genoeg privacy of moeten deze mensen op jouw terrein
- hoe zit het met afsluiten, lampen uitmaken, laatste ronde.
- binnen/buiten zetten en wat te doen als je 1 pensionklant krijgt en twee paarden gaan op buitenrit wat moet met de derde gebeuren
- poetsen/schoonhouden van de plaats.
- welke tijden mogen de mensen komen, wat als het dier ziek is?
- wat als de dieren niet goed met elkaar overweg kunnen?
- wat bij schade aan omheining/stal
- wat bij les, mag de ander dan ook rijden of is de bak dan voor diegene alleen?
wellicht komen er nog veel meer dingen maar dit zijn dingen waar ik in eerste instantie aan denk.
super ! dit moeten we inderdaad duidelijk afspreken.
Angela schreef:Denk ook aan duidelijke afspraken over opzegtermijn, betaaltermijn, paspoort moet altijd bij het paard zijn (dus bij jullie), hoe en wat met gezamenlijk inenten, ontwormen? Wanneer mag je voor het pensionpaard uit eigen beweging een DA inschakelen (voor als eigenaar niet direct bereikbaar is), meenemen van anderen als behalve de pensionklant zelf, gebruik van de bak (wat als een pensionklant besluit om les te gaan geven bijvoorbeeld).
Dit is inderdaad ook van belang.
tiwi1969 schreef:Goede afspraken maken en eerlijk zijn in wat je te bieden hebt en wat jij van de klant verwacht. Doe jij al het werk of moet de klant zelf ook wat doen?
Verder oppassen voor stal-hoppers, informeer hoe lang ze al op hun huidige stal staan en waarom ze daar weg willen. Mensen die overal kort staan wil je liever niet hebben.
Ga voor een langdurige relatie met je nieuwe klanten, dat geeft rust en stabiliteit in de groep.
Wees kritisch op wie je in huis haalt.
Hoe zit het met toilet, mogen ze daarvoor bij jullie in huis? Of alleen in noodgevallen?
We informeren sowieso of het geen beruchte mensen zijn . Ik heb om die reden al iemand afgewezen, zij zou van alles stelen ed. dat gedoe wil ik niet.
Heel erg bedankt voor de reacties , dit is inderdaad belangrijk om duidelijk te hebben !