Ik verhuur een box met alles erop en eraan, maar wegens tijdgebrek heb ik het mesten voor eigen rekening gehouden. Nu hebben we inmiddels iemand anders erin gekregen en zij heeft gevraagd of we na wilden denken of we ook het mesten erbij wilden doen. Dit ivm dat zij ook regelmatig een paar dagen niet komt omdat ze weg is voor haar werk. Ik deed de box al wel vaker als ze weg was en veel werk is het niet. De paarden hebben een inloopstal met vlas en kunnen 24/7 naar buiten. Mijn paarden en haar paard staan bij elkaar, maar hebben wel een eigen box. Wat kun je per maand voor het uitmesten vragen? Een gewone, leuke prijs. Geen uitmelkerij en ook niet voor niks (als ik er een keer niet ben, wil zij ook wel eens mesten en voeren). Ik ben benieuwd naar de reacties!
Hier is het heel normaal om 20/25/30 euro per maand extra te vragen voor uitmesten. Sommige stallen zelfs 50. Maar dan word t ook echt dagelijks gedaan.
Mijn stal wordt dagelijk drollen verwijderd en 1x per week de bodem gedaan (waardeloze biobodem doen ze bij iedereen) en daar betaal ik 25 euro per maand extra voor.
Ook ik kan niet elke dag naar mijn stal en mijn paard is mega-vies vandaar vol-pension
Starbreeze
Geplaatst: 25-02-15 14:06
Waar ik vroeger stond was dat 50,- voor een vlas stal.
Ja vlas zit al bij de stalprijs op. Het gaat dus puur om het mesten zelf, en in principe ook elke dag. Zij is wel bereid om het een keer over te nemen als wij er een keer niet zijn. Ik zat zelf ongeveer aan 40 euro per maand te denken, ong 10 euro per week dus. Dank jullie wel voor de snelle reacties!
@valentino87: Het zit zo, we hebben 2 boxen die we af kunnen sluiten en 1 paddock waar je vanuit beide boxen op kunt. Mijn 2 paarden (nou ja, paard en shet ) gebruiken de ene box en het andere paard van de andere eigenaar de andere box. Voorheen stonden ze overdag op paddock met de boxen dicht (en op wei) en 's nachts deed ik een stuk van de paddock afzetten, zodat ze de nacht zelf naar binnen en naar buiten kunnen. Omdat de shet steeds al over liep en de 2 merries kunnen ook super goed met elkaar overweg, dat we sinds een maand hebben gekozen voor een inloopstal. Alle 3 kunnen ze nu 24/7 in beide boxen. Dus ook dat is 1 van de redenen dat ik vanaf volgende maand het mesten op me ga nemen
Ik denk dat je met 25/30 euro bovenop je stal prijs wel redelijk zit. Zij doet het dan ook af en toe als jij niet kunt zeg je. Dan zou ik niet hoger gaan zitten. Ze betaalt jou immers om het te doen en niet zelf, plus jouw stal. Tenzij je die dagen dan niet rekent als zij het doet.