Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
liedjuh2 schreef:Ik heb ze van de week ook gewassen. Ik
Heb een emmer met warm water gepakt. Daarmee met een washandje zijn manen nat gemaakt. Daarna met betadine shampoo(omdat hij heel veel schilfers en jeuk had deze shampoo) ingezeept. Daarna weer met het washandje zo goed als het ging de shampoo uitgespoeld. Zijn manen daarna met een handdoek droog gewreven. Ze zijn nu weer schoon en schilfervrij.
pluisje88 schreef:Ik was mijn paard zijn nek en manen ook altijd in de winter. Heb een schimmel en anders is het geen gezicht. Ik zoek een mooie dag uit en dan was ik zijn manen en hals met warm water uit een emmer. Eerst nat maken met een bakje, shampoo erin en uitspoelen met bakje. Daarna met zweetmes het meeste water eraf en vervolgens met handdoeken. Dan zet ik hem met een fleece halsdeken ergens neer (op stal of buiten ligt aan het weer) en blijf ik erbij tot hij droog is. Dan doe ik gewoon zijn eigen deken weer op
Oh ja, mijn paard is 23 dus ben voorzichtig met hem, maar dit verdraagt hij prima. Ondanks de winter
Gioia1997 schreef:pluisje88 schreef:Ik was mijn paard zijn nek en manen ook altijd in de winter. Heb een schimmel en anders is het geen gezicht. Ik zoek een mooie dag uit en dan was ik zijn manen en hals met warm water uit een emmer. Eerst nat maken met een bakje, shampoo erin en uitspoelen met bakje. Daarna met zweetmes het meeste water eraf en vervolgens met handdoeken. Dan zet ik hem met een fleece halsdeken ergens neer (op stal of buiten ligt aan het weer) en blijf ik erbij tot hij droog is. Dan doe ik gewoon zijn eigen deken weer op
Oh ja, mijn paard is 23 dus ben voorzichtig met hem, maar dit verdraagt hij prima. Ondanks de winter
Als ik het goed begrijp heb je dus een grote emmer en een klein bakje waar je steeds water in doet en dan het zelfde principe als met staart wassen? Alleen dan met kleine plukjes tegelijk?
liedjuh2 schreef:Ja is bij mij wel gelukt. Wel het washandje vaak spoelen. Ik heb dan het washandje in de "schone" emmer gedoopt en dan uitwringen boven het putje, dat de meeste shampoo die in het washandje zit, in de put verdwijnt waardoor het water zo schoon mogelijk blijft.
Citaat:Idd warm water in een emmer en een klein bakje waarmee ik het water over het paard laat lopen. Maar ik was zijn hals er wel bij