Ik heb 3 kwart jaar met me eerst paardje op 2 verschillende pension stallen gestaan, ik vond het verschrikkelijk. Alles wat je veranderd in voer o.i.d. moest in overleg en op beide plekken was het niet mogelijk om onbeperkt ruwvoer te vuren en stonden ze maar enkele uren per dag buiten. Ik vind dat gewoon niet kunnen. Tevens als het geklets met iedereen, kost je uren tijd haha. Nee als ik naar stal ga wil ik met me paardje bezig zijn en geen thee kransjes houden.
Nu een zo goed als eigen plekje. Huur samen met mijn zus en 2 stalgenootjes een stal met 4 mega ruime binnen stallen, flinke zadelkamer, verwaming, warm water, een bak met verlichting en 2 grote weilanden. Mijn zus en ik hebben het ene weiland, de 2 stalgenootjes het andere. Al het onderhoud is voor je eigen verantwoording, dus van mesten, tot mest wegbrengen, hekken repareren, bak slepen, etc. Maarrr daardoor nu zelf een gedeelte wei kunnen ophogen en als paddock paradise kunnen maken, ook 2 grote stukken zelf betegeld en de stallen omgebouwd tot inloop stallen. Me paarden kunnen nu dus 24u naar buiten, met paddock, wei en 2 grote slowfeeder bakken. Bepaal alles zelf en hoef me nergens meer druk om te maken. Heb veel minder kopzorgen
Ga er elke dag 1x even heen, zou in principe dan in 1.5u klaar kunnen zijn. Maar als ik voldoende hooi neer zou leggen voor 2 dagen zou ik ook een dag kunnen overslaan. Met vakanties doet een vriendin mijn 2 paardjes verzorgen, die vind het heerlijk om lekker buiten bezig te zijn.
Droom is wel om ooit zoiets voor me zelf te hebben, dus geen stalgenootjes meer en meer eigen paarden. Maaarrrr we keep om dreaming eh