Hoe zijn jullie aan je eigen paarden plekje gekomen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moos99

Hoe zijn jullie aan je eigen paarden plekje gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 20:17

Hallo,
Nu ik nog studeer etc heb ik er niet genoeg tijd voor, maar uiteindelijk lijkt het me zo geweldig om mijn paarden op een eigen stuk grond te hebben. Ik heb een heel plan in mijn hoofd van een paddock paradise. :D
Ik neus nu ook al wel eens rond uit interesse, maar als je dan al een weiland te huur vind, mag je er niks op bouwen. Zelfs als je een weiland koop mag je er volgens mij niet zomaar alles opzetten?

Zoiets lijkt gewoon heel zeldzaam, en ben altijd heel jaloers op mensen die dit wel hebben -O-

Hoe zijn jullie aan jullie eigen plek gekomen?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:18

Mijn vriend heeft een huis gekocht met stallen, land en een bak, speciaal voor mij en de pony's :D

vuurneon

Re: Hoe zijn jullie aan je eigen paarden plekje gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:18

Via de gemeente :)

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:20

Wij hebben een stuk land gekocht. Daarop zo'n oude kar, waarin ze de koeien die buiten stonden molken, gezet. Onder die kar zitten wielen dus mag je zo opt land zetten omdat je m kan verplaatsen. Kar opgeknapt en dat was n mooie stal!

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:22

Oh, en over een paar maandjes is die kar te koop voor de geïnteresseerden :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:23

Boerderij gekocht.
Was wel even sparen...

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:24

xApple schreef:
Mijn vriend heeft een huis gekocht met stallen, land en een bak, speciaal voor mij en de pony's :D
_/-\o_

Mijn pony staat op het moment in het weiland van een 'kennis' (oud vrouwtje waarvan ik 6 jaar hun eigen pony's heb verzorgd) samen met de pony die zij zelf nog heeft. Hier bof ik heel erg mee, het voelt als mijn eigen plekje en ik doe ook al het onderhoud etc. Het weiland zelf is jammer genoeg wel heel nat en daardoor groeit er weinig gras en zo zijn er wel meer kleine dingetjes die ik op een ander weiland anders zou willen hebben/doen.

Mijn vriend is helaas anti weiland (pony's vind hij wel leuk), maar hij wil geen land aan huis omdat hij bang is dat hij al het onderhoud zal moeten gaan doen en hij voelt zich dan een boer :+ Ik heb hem wel zover gekregen dat hij het oké vind dat er een stukje land aan het huis zit, mocht dat er later inzitten (kwa geld) voor ons. Is (gelukkig) nu nog niet zo ver, maar fantaseren is altijd leuk :)

Als mijn pony hier (het weiland waar hij nu staat) om een of andere reden weg moet, dan gaat hij waarschijnlijk wel naar een pensionstal/manege trouwens. De luxe van een droge plek, bak en evt kantine mis ik wel. Evenals de gezelligheid, op de plek waar hij nu staat ben ik eigenlijk altijd alleen.
Laatst bijgewerkt door Ayla op 23-02-15 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:25

je moet echt op zoek naar een bestaand iets, een perceel weiland is niet voldoende aangezien je meestal geen vergunning krijgt.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 20:27

Ik vind idd ook de luxe van een pension stal ook wel heel fijn hoor, je kunt op vakantie wanneer je wilt en hebt geen verplichtingen. Hoe ervaren de mensen met een eigen plek dit?

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 20:27

friesiszwart schreef:
je moet echt op zoek naar een bestaand iets, een perceel weiland is niet voldoende aangezien je meestal geen vergunning krijgt.

Ik zie wel eens (helaas dan weer niet in mijn omgeving) een weiland met stallen voorbij komen, maar dan vraag ik me af in hoeverre ik er dan bijvoorbeeld een bak zou mogen aanleggen of een inloop stal zou mogen bij bouwen etc etc. En waar dit dan van afhankelijk is!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:30

Met mijn man getrouwd.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 20:32

xAntoinettex schreef:
Wij hebben een stuk land gekocht. Daarop zo'n oude kar, waarin ze de koeien die buiten stonden molken, gezet. Onder die kar zitten wielen dus mag je zo opt land zetten omdat je m kan verplaatsen. Kar opgeknapt en dat was n mooie stal!

Mag je wel een rijbak plaatsen hierbij?

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 20:32

xApple schreef:

Doe mij die maar! _/-\o_

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:40

Ik heb 3 kwart jaar met me eerst paardje op 2 verschillende pension stallen gestaan, ik vond het verschrikkelijk. Alles wat je veranderd in voer o.i.d. moest in overleg en op beide plekken was het niet mogelijk om onbeperkt ruwvoer te vuren en stonden ze maar enkele uren per dag buiten. Ik vind dat gewoon niet kunnen. Tevens als het geklets met iedereen, kost je uren tijd haha. Nee als ik naar stal ga wil ik met me paardje bezig zijn en geen thee kransjes houden.

Nu een zo goed als eigen plekje. Huur samen met mijn zus en 2 stalgenootjes een stal met 4 mega ruime binnen stallen, flinke zadelkamer, verwaming, warm water, een bak met verlichting en 2 grote weilanden. Mijn zus en ik hebben het ene weiland, de 2 stalgenootjes het andere. Al het onderhoud is voor je eigen verantwoording, dus van mesten, tot mest wegbrengen, hekken repareren, bak slepen, etc. Maarrr daardoor nu zelf een gedeelte wei kunnen ophogen en als paddock paradise kunnen maken, ook 2 grote stukken zelf betegeld en de stallen omgebouwd tot inloop stallen. Me paarden kunnen nu dus 24u naar buiten, met paddock, wei en 2 grote slowfeeder bakken. Bepaal alles zelf en hoef me nergens meer druk om te maken. Heb veel minder kopzorgen :o
Ga er elke dag 1x even heen, zou in principe dan in 1.5u klaar kunnen zijn. Maar als ik voldoende hooi neer zou leggen voor 2 dagen zou ik ook een dag kunnen overslaan. Met vakanties doet een vriendin mijn 2 paardjes verzorgen, die vind het heerlijk om lekker buiten bezig te zijn.

Droom is wel om ooit zoiets voor me zelf te hebben, dus geen stalgenootjes meer en meer eigen paarden. Maaarrrr we keep om dreaming eh :Y)

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 20:49

canisia schreef:
Ik heb 3 kwart jaar met me eerst paardje op 2 verschillende pension stallen gestaan, ik vond het verschrikkelijk. Alles wat je veranderd in voer o.i.d. moest in overleg en op beide plekken was het niet mogelijk om onbeperkt ruwvoer te vuren en stonden ze maar enkele uren per dag buiten. Ik vind dat gewoon niet kunnen. Tevens als het geklets met iedereen, kost je uren tijd haha. Nee als ik naar stal ga wil ik met me paardje bezig zijn en geen thee kransjes houden.

Nu een zo goed als eigen plekje. Huur samen met mijn zus en 2 stalgenootjes een stal met 4 mega ruime binnen stallen, flinke zadelkamer, verwaming, warm water, een bak met verlichting en 2 grote weilanden. Mijn zus en ik hebben het ene weiland, de 2 stalgenootjes het andere. Al het onderhoud is voor je eigen verantwoording, dus van mesten, tot mest wegbrengen, hekken repareren, bak slepen, etc. Maarrr daardoor nu zelf een gedeelte wei kunnen ophogen en als paddock paradise kunnen maken, ook 2 grote stukken zelf betegeld en de stallen omgebouwd tot inloop stallen. Me paarden kunnen nu dus 24u naar buiten, met paddock, wei en 2 grote slowfeeder bakken. Bepaal alles zelf en hoef me nergens meer druk om te maken. Heb veel minder kopzorgen :o
Ga er elke dag 1x even heen, zou in principe dan in 1.5u klaar kunnen zijn. Maar als ik voldoende hooi neer zou leggen voor 2 dagen zou ik ook een dag kunnen overslaan. Met vakanties doet een vriendin mijn 2 paardjes verzorgen, die vind het heerlijk om lekker buiten bezig te zijn.

Droom is wel om ooit zoiets voor me zelf te hebben, dus geen stalgenootjes meer en meer eigen paarden. Maaarrrr we keep om dreaming eh :Y)

Het voordeel is wel dat ik op een pensionstalling sta waar de paarden in kudde verband met ruime inloop stal/paddock en weiland staan. Dus nooit op stal. Ze krijgen zo goed als onbeperkt hooi en zijn zeker happy. Op een "nomale" pensionstalling zou ik het ook niks vinden.

Uiteindelijk zou ik ook heel graag een eigen stuk grond hebben, als ik geen school en werk zou hebben zou ik letterlijk van sochtends vroeg tot savonds laat gewoon bij de paarden rond hangen en verzorgen, klusjes doen etc. Het is dus ook echt een droom van me.

Jullie stuk klinkt wel echt super zeg, en zoveel mogelijkheden! Betaal je hier dan veel voor?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:50

Moos99 schreef:
xApple schreef:

Doe mij die maar! _/-\o_

Hihi nee sorry ik hou hem echt voor mezelf :D
Misschien een leuke agrariër aan de haak slaan? :Y)

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 20:51

Citaat:

Haha dat zou idd zeker niet verkeerd zijn. *schrijft zich in voor boer zoekt vrouw*

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:54

Mijn verzorgpony overleed, en mijn andere pony kon niet alleen staan.
Dus paard gekocht en die staat daar nu.

Wij azen wel stiekem op het huisje naast de paarden, woon er nu 3 km van af :+.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:03

Moos99 schreef:
canisia schreef:

Het voordeel is wel dat ik op een pensionstalling sta waar de paarden in kudde verband met ruime inloop stal/paddock en weiland staan. Dus nooit op stal. Ze krijgen zo goed als onbeperkt hooi en zijn zeker happy. Op een "nomale" pensionstalling zou ik het ook niks vinden.

Uiteindelijk zou ik ook heel graag een eigen stuk grond hebben, als ik geen school en werk zou hebben zou ik letterlijk van sochtends vroeg tot savonds laat gewoon bij de paarden rond hangen en verzorgen, klusjes doen etc. Het is dus ook echt een droom van me.

Jullie stuk klinkt wel echt super zeg, en zoveel mogelijkheden! Betaal je hier dan veel voor?

Ja er zijn zeker ook pension stallingen waar het wel stukken beter geregeld is! Gelukkig ;) Eigenlijk hoort dat onder het 'normale' te vallen, ipv die massa pension stallen waar elke paard 20u pdag op stal staat..
Ik betaal niet weinig, ben nu met me hooi en stro e.d. erbij gerekend bijna net zoveel kwijt als toen ik op vol pension stond en nu moet ik het zelf doen. Maaar ik vind het het dubbel en dwars waard en zou het voor geen goud anders doen.
Tevens vind ik het ook heerlijk, beetje de bak slepen, onkruid bosmaaieren, nieuwe ideetjes voor het paddock paradise uitwerken. Ik zou het elke dag, de hele dag kunnen doen :Y)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:13

Moos99 schreef:
Ik vind idd ook de luxe van een pension stal ook wel heel fijn hoor, je kunt op vakantie wanneer je wilt en hebt geen verplichtingen. Hoe ervaren de mensen met een eigen plek dit?

Je hebt wel alle vrijheid verder bij en met de paarden, maar het gebrek aan bv voeren vind ik inderdaad een minpunt. In combi met werk, huishouden en relatie is het niet altijd even handig.

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:51

Getrouwd met een boer 8-) :+

AnSj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:14

Wij hebben afgelopen zomer een klushuis gekocht (nu nog mee bezig) met 1800m2 waar we een gedraineerde paardenbak hebben gemaakt en stallen stonden er al. Deze gaan we optermijn wel vervangen, maar dat heeft nu geen prio. Ik heb twee e-pony's, een moeder en jaarling.
Achter ons perceel is een weiland(je) van 1600m2 wat we van de gepensioneerde eigenaar kosteloos mogen gebruiken. Op deze manier hoeft er, behalve afzetting om de weide, niets daar gebouwd te worden. Wat ook niet mag van de gemeente. Onze mest kunnen we ook bij hem kwijt, aangezien hij naast het weiland een boomgaard heeft met fruitbomen (niet direct aangrenzend, zit zo'n 10 meter tussen dus de pony's kunnen niet bij het fruit).

Ik vind het ideaal, kan niet wachten tot we er wonen :).

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:54

xApple schreef:

vrouw zoekt boer :D ?!

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 20:52

AnSj schreef:
Wij hebben afgelopen zomer een klushuis gekocht (nu nog mee bezig) met 1800m2 waar we een gedraineerde paardenbak hebben gemaakt en stallen stonden er al. Deze gaan we optermijn wel vervangen, maar dat heeft nu geen prio. Ik heb twee e-pony's, een moeder en jaarling.
Achter ons perceel is een weiland(je) van 1600m2 wat we van de gepensioneerde eigenaar kosteloos mogen gebruiken. Op deze manier hoeft er, behalve afzetting om de weide, niets daar gebouwd te worden. Wat ook niet mag van de gemeente. Onze mest kunnen we ook bij hem kwijt, aangezien hij naast het weiland een boomgaard heeft met fruitbomen (niet direct aangrenzend, zit zo'n 10 meter tussen dus de pony's kunnen niet bij het fruit).

Ik vind het ideaal, kan niet wachten tot we er wonen :).

Dat klinkt idd als heel ideaal zeg!

brease

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:13

Ik heb de paarden op 500m afstand van huis met het hek grenzend aan de bossen met schuilstallen, bergschuurtje,kippenhokken en groentetuin. Momenteel staat ons huis te koop met evt. Voor de koper het over te nemen gehuurde perceel weiland.. voor meer info mag er ge pb.t worden. Geweldig leuk om zo op deze manier te starten en alles in eigen beheer te hebben.