Geen schuilstal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxLMMxX
Berichten: 3128
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 17:44

Ik ga zeker op de beschutting en op de ondergrond Letten.
Bedankt!

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Geen schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:55

Ik wil mijn paarden bij slecht weer en natte ondergrond binnen kunnen zetten. Op een land zonder beschutting zou voor mij dan ook geen optie zijn.

Maanlicht

Berichten: 6854
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Geen schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:58

Hier staan ze 24/7 buiten zonder schuilstal en zonder deken. Gaat prima!
Ze hebben wel bomen als beschutting.

tiwi1969

Berichten: 7664
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Geen schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:08

Wij hebben een groep IJslanders 24/7 buiten zonder schuilstal. Momenteel staan ze op een perceel van ca 4 ha met langs 1 zijkant en in het midden een bomen/struiken wal, vrij dichte begroeiing.
Midden in de wei staat een voerhek-ruif met onbeperkt voordroog.

Met slecht weer staan ze met de kont in de wind samen te scholen en met warm weer staan ze onder de bomen elkaar met de staart van vliegen te ontdoen.

Met de vachten van deze dieren is het geen enkel probleem om zonder schuilstal al zou ik dat met een dun behaarde pony nooit zo doen.

Zidore

Berichten: 5803
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:40

doemaar schreef:
Hier wel een schuilstal maar pony staat er dus nooit maar dan ook nooit in. Hooguit om te drinken (staat water bak) ...


hier hetzelfde, wel staan ze vaak op het betegelde gedeelte.. ze vinden die modder/nattigheid echt niet fijn

esmee1233

Berichten: 838
Geregistreerd: 03-09-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Geen schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:45

Hier een pony die 24/7 buiten staat, in de winterwei wel een stuk met bomen maar verder geen schuilstal, wel een deken op.
In de zomer ook 24/7 buiten en dan een klein rijtje bomen, ook geen schuilstal.
Hier doet ze het prima op!

Mizora

Berichten: 18121
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Geen schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:57

Bij ons staan juist de shetten erg graag in het stalletje. Het grote paard gaat vaak met zijn kont onder het afdak staan maar zijn voorlijf er net onderuit. Maar die is ook dol op douchen (van de zomer komt er een douche met een grote rode knop, dan hoef ik niet meer 3x per dag te staan, maar kan hij zelf bepalen wanneer hij wil douchen).

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Re: Geen schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:18

Wij hebben een schuilstal op de weide, maar de paarden gaan er niet in. Inmiddels staan er niet 2 maar 4 paarden op. Omdat het een stal is die te klein is voor 3 paarden en een pony hebben we er een draadje voor gespannen omdat de pony er in de zomer wel graag in gaat en dan komen ze niet in de problemen als er toch een grote bij in wil. Wel hebben we langs 1 kant allemaal bomen, hoge en lage. Een aantal bomen in het midden en aan 1 kant een huis bijna tegen de weide wat voor veel schaduw zorgt in de zomer.
In de winter hebben ze wel een dekentje, en met echt koud/nat weer komen ze snachts binnen. Dit jaar zijn dat een 5 tal nachten geweest (mede ook doordat eentje een hoefblaar had die niet wou genezen en dus binnen moest). Vorig jaar zijn ze niet binnen geweest. Met vuurwerk stonden ze hier gewoon buiten.

Wel hebben we een paar hogere delen in de weide, die blijven goed droog waardoor ze toch uit het nat kunnen staan. Daar maken ze zeker gebruik van.

Dus mits genoeg droge plaatsen en natuurlijke beschutting is dit zeker te doen.