Bakbodem met rubber vlokken of snippers?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Levita30

Bakbodem met rubber vlokken of snippers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 08:46

Wie heeft er ervaring met een bak bodem met rubber vlokken
/ snippers? Dit wordt volgens mij gemaakt van gemalen autoband. Wat zijn de voor en nadelen? Wij zitten er over te denken dit in de buitenbak te gaan gebruiken voor meer stabiliteit en betere drainage.

Vind wel een aantal berichten in oudere toppics maar ben benieuwd of er ondertussen meerdere ervaringen zijn!!

DubbelFun

Re: Bakbodem met rubber vlokken of snippers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:01

En ik ben ook wel benieuwd naar de prijzen bij grootverbruik, want die tuinzakjes van 15 euro voor 20 kilo wordt je ook niet blij van :)

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:07

Ik vind het ideaal!
Je kunt altijd rijden, nooit een natte bak.
Wij dressuren er voornamelijk erin, met springen kun je nog wel eens ''door glijden''.
mest opruimen doen wij met een bbq tang zodat je zo min mogelijk stukjes rubber mee neemt.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 10:38

josje4 schreef:
Ik vind het ideaal!
Je kunt altijd rijden, nooit een natte bak.
Wij dressuren er voornamelijk erin, met springen kun je nog wel eens ''door glijden''.
mest opruimen doen wij met een bbq tang zodat je zo min mogelijk stukjes rubber mee neemt.

Blijft het goed vlak? Kun je een paard ook losgooien in de bak of krijg je dan gaten? Hebben jullie speciaal zand aangevoerd of door bestaande bak gemengd, door hoeveel zand is het gemengd en hoeveel kilo rubber per m2 ligt er?

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 13:50

Verder niemand met ervaringen? Grappig want de meeste ervaringen DIE er zijn zijn erg positief. Maar als het zo fijn zou zijn, waarom heeft half Nederland dan niet rubber in zijn bak?

Aleydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:42

Het is prijzig als je een grote bak hebt (ligt er ook aan waar je het vandaan haalt) maar daar krijg je wel veel voor terug. Ik probeer de boer hier over te halen om rubberen snippers te nemen, dan kan je het hele jaar door rijden want nu is het echt een waterbak :+
Tapijt snippers zijn er ook nog, maar die zijn meer voor in een binnenbak aan te raden denk ik.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:07

Ik vind het rubber minder fijn, in elk geval in de binnenbaan omdat het zo ruikt.
Laatst waren we in Rhenen, daar hadden ze ook weer iets nieuws, weet zo even niet meer hoe het heet, een letter en een nummer , maar was een supermooie bodem in elk geval.

IK denk dat je vooral moet gaan kijken her en der, en nagaan wat je vooral wilt. Een westernbodem is anders dan een dressuurbodem, die weer anders is dan een springbodem...

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 07:57

Oke, vervelende geur hoor ik vaker. Het gaat om een buitenbak 20 x 40 die enkel voor dressuur gebruikt wordt. Er blijft soms heel iets water in staan op dit moment.

Tapijt snippers worden het zeker niet, slechte ervaringen mee, de snippers vullen de onregelmatigheden op in de onderlaag waardoor een onregelmatige bodem ontstaat.

We zijn nog wel bezig om te kijken naar kunststof vezels.