Voerende voorbijganger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ingrid_92

Voerende voorbijganger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 09:42

Een oude man uit ons dorp komt meerdere malen per dag langs gefietst met een fietstas vol eten. Hij voert dit aan de eenden en kippen, maar helaas ook aan de paarden. Vaak zijn het niet hele grote hoeveelheden, meestal 2 broodjes per pony. Maar doordat hij meerdere keren per dag langskomt, kan dat aardig oplopen. Zolang hij 1x per dag 2 broodjes geeft (zijn gelukkig harde gedroogde broodjes) heb ik er niet echt problemen mee, maar het komt ook wel eens voor dat ik champignons, uien, sla, ei en van de week zelfs asperges in de wei vind. Uiteraard ben ik daar minder blij mee!

Er hangen bordjes op de wei met: Niet voeren, wij krijgen wat we nodig hebben. Van teveel en verkeerd eten worden wij ziek.

Maar hij negeert ze compleet. Doordat hij zo vaak langs komt, vallen ze niet meer op denk ik.
Nu is het probleem dat meneer dement èn behoorlijk doof is. Ik heb er al meerdere keren wat van gezegd, maar het landt niet geloof ik. Hij gooit soms gewoon eten (meestal dus broodjes) in de wei waar ik zelf bij sta. Ik hoor soms ook van andere mensen die hun hond uitlaten bij de wei dat ze de man vaak zien voeren en dat ze hem dan ook op de bordjes wijzen, maar dat hij het gewoon wegwuift.

Een van de pony's heeft iets zwakkere darmen, dus dat wil ik wel onder controle kunnen houden. Maar zo gaat het natuurlijk niet.

Wat zouden jullie hiermee doen? Ik denk er ook over om nieuwe bordjes op te hangen, maar met welke tekst dan?

P_TriesJarig

Re: Voerende voorbijganger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:45

Is het niet mogelijk om tijdelijk je wei/paddock wat af te zetten met lint, deze meneer is oud, dus zal niet heel ver komen met gooien. Dan haal je je paarden een stuk weg van de kant waar hij bij kan komen. Als het tijdelijk is dan zal hij misschien ophouden met voeren?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:59

De kans dat deze meneer alleen woont is niet zo groot, kun je achterhalen waar hij woont en eens een gesprekje aangaan met de mensen die voor deze meneer zorgen? Die zullen immers ook het eten wel in huis halen.

x_annelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:09

P_Tries schreef:
Is het niet mogelijk om tijdelijk je wei/paddock wat af te zetten met lint, deze meneer is oud, dus zal niet heel ver komen met gooien. Dan haal je je paarden een stuk weg van de kant waar hij bij kan komen. Als het tijdelijk is dan zal hij misschien ophouden met voeren?

Dit zou ik ook doen

mini_mouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:27

Als meneer doof is misschien opschrijven wat je bedoelt en waarom, zodat hij ook begrijpt waarom hij niet mag voeren.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:37

Hmm eigenwijze oudere mensen zijn soms moeilijk te bereiken. Ik zou het hem nog 1 keer beleefd vragen en daarbij wel aangeven dat het echt gevaarlijk is voor je pony en jij anders toch echt naar de politie gaat ivm vandalisme. Misschien dat hij daar meer van onder de indruk is. Mocht hij echt dement zijn dan gaat niks te helpen, kan hij zelf dan natuurlijk ook echt niks aan doen, dan zou ik naar zijn verzorgingstehuis gaan en aangeven dat meneer een groot probleem vormt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:39

Kan je niet vragen of hij het in een tasje doet en dat hij dat tasje dan voor de wei zet of vergeet hij dat?