Help mijn pony heeft korte manen! Ik wil wel iets leuks in der manen doen als ik haar aan het poetsen ben. alleen weet ik niets.... En hebben jullie tips om der manen sneller/ makkelijker te laten groeien??
(_)jes Luna
Forgive
Geplaatst: 19-02-15 20:14
Hmm, ik heb weleens gehoord dat vlechten lijkt te helpen. Misschien kun je dat proberen?
Dakota12
Geplaatst: 20-02-15 14:31
het beste is denk ik als je de manen kort houd is te minder klitten ze krijgen en hoe minder vies ze worden
Vlechten, niet te strak, probeer het zo los mogelijk te doen.Paar dagen later loshalen en opnieuw vlechten, ze zeggen dat het helpt als je dit doet.
friesiszwart
Geplaatst: 23-02-15 13:35
Ik heb meerdere friese paarden bijna allemaal met bovengemiddeld tot veel behang en zelf doe ik er nauwelijks iets aan. Een enkele keer een borstel als er strotjes of hooi in zit. Als ik er al eens een heksenknoop in heb zitten haal ik deze er voorzichtig uit.
Korte manen kunnen ook genetisch bepaald zijn.
anoniem_girl
Geplaatst: 19-03-15 07:26
Goed en vaak borstelen voorzichtig met deharen er uit trekken. En verder veel geduld hebben.
Het schijnt dat door de manen te vlechten het haar gaat groeien. Of dit werkt weet ik niet aangezien mijn paard wel korte manen heeft en ik dat graag zo wil houden